امام جمعه اردبیل: فلسفه عید قربان گردن نهادن به امر خداوند است

اردبیل - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: فلسفه عید قربان گذشتن از هواهای نفسانی و گردن نهادن به امر خداوند متعال است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت‌الله سیدحسن عاملی روز پنجشنبه در خطبه‌های نماز عید سعید قربان که با حضور گسترده مردم مومن در محوطه شهیدگاه اردبیل برگزار شد ، اظهار کرد: خداوند در این عید به ما تکلیف کرده ، ما همه باید مانند حضرت ابراهیم (ع) عمل کنیم و تعلقات دنیوی را پاره کنیم.

وی ادامه داد: تمام عیدها ۲ جنبه تربیتی و درس اخلاق و مدرسه دارند ، داستان حضرت ابراهیم (ع) مدرسه است ، داستان حضرت ابراهیم (ع) امامت است ، رهبریت صالح ، امامت و ولایت خیلی مهم است.

وی افزود: امام حسین (ع) در مقابل ظالم هرگز بله نگفت و تسلیم ظلم و ظالم نشد و این باید برای ما درس و الگو باشد.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: همه وظیفه داریم مانند حضرت ابراهیم (ع) که یک تنه با نمرود مقابله کرد ، باشیم ، خداوند ابراهیم (ع) را برای ما الگو قرار داده در هر قضیه باید تابع این الگوها باشیم.

آیت‌الله عاملی ادامه داد: امروز صاحب عید خداست ، انسان‌های بزرگ هنگام عید سفره‌های بزرگ باز می‌کنند ، امروز میزبان ما خدا و بهترین وقت استجابت دعا است و امیدواریم خداوند دعاهای ما را قبول کند.

به گزارش ایرنا ، علاوه بر شهر اردبیل، در سایر شهرستان‌های این استان نیز نماز عید قربان با حضور مردم و باشکوه خاصی اقامه شد و ائمه جمعه و جماعات با تبریک این عید معنوی و دینی، مردم را به دستگیری از فقرا و نیازمندان و صله رحم توصیه کردند.

جمع کثیری از نمازگزاران در شهرهای محتلف استان اردبیل بعد از اقامه نماز عید قربان، نذورات و کمک های نقدی خود را برای دستگیری از ضعفا و فقرا به پایگاه های ثابت و سیار کمیته امداد امام (ره) دادند.

قرائت دعای بافضیلت ندبه از دیگر آئین‌های روز عید قربان است که بعد از نماز این عید مسعود برگزار شد.

نماز عید قربان در اردبیل اقامه شد

علاوه بر شهر اردبیل، در سایر شهرستان‌های این استان نیز نماز عید قربان با حضور مردم و باشکوه خاصی اقامه شد و ائمه جمعه و جماعات با تبریک این عید معنوی و دینی، مردم را به دستگیری از فقرا و نیازمندان و صله رحم توصیه کردند.

جمع کثیری از نمازگزاران در شهرهای محتلف استان اردبیل بعد از اقامه نماز عید قربان، نذورات و کمک های نقدی خود را برای دستگیری از ضعفا و فقرا به پایگاه های ثابت و سیار کمیته امداد امام (ره) دادند.

نماز عید قربان در اردبیل اقامه شد

تعدادی از مردم مومن استان هر سال به‌مناسبت عید سعید قربان در میان نیازمندان گوشت نذری توزیع می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha