امام جمعه یزد: وحدت و معنویت، نیاز اصلی جهان اسلام است

یزد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: وحدت و معنویت نیاز اصلی جهان اسلام مقابل استکبار جهانی است و باید بصیرت و دشمن شناسی در بین مسلمین روز به روز تقویت شود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمدرضا ناصری روز پنجشنبه در خطبه‌های نماز عید سعید قربان که با حضور گسترده مردم در مسجد ملااسماعیل شهر یزد برگزار شد افزود: مقام معظم رهبری در پیام اخیر خود به حجاج بیت‌الله‌الحرام، همه مسلمین را به همبستگی و توجه به دین دعوت کردند.

وی با اشاره به اینکه هدف غایی استکبار جهانی علیه امت اسلام، تضعیف وحدت و معنویت است ادامه داد: باید مسلمین با هوشیاری با وحدت مقابل توطئه‌های فرهنگی دشمنان مقاومت کنند.

امام جمعه یزد بیان کرد: اگر وحدت و معنویت در جامعه اسلامی و بین امت اسلام تقویت شود قطعا توطئه‌های استکبار جهانی خنثی می‌شود.

ناصری بر اهمیت توجه به تقویت مسایل دینی و ارزشی در جامعه به خصوص در بین نوجوانان، جوانان و خانواده‌ها با همکاری مردم و مسئولان و داشتن برنامه مشخص تاکید کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد از برخی ناهنجاری‌ها و وجود آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در یزد ابراز ناخرسندی کرد و درایت و هوشیاری مردم و مسئولان را خواستار شد.

امام جمعه یزد: وحدت و معنویت، نیاز اصلی جهان اسلام است

ناصری گفت: نباید به بهانه‌های مختلف در استان، زمینه گناه برای افراد ایجاد شود و همه مسئولان و متولیان فرهنگی باید با روحیه انقلابی و جهادی ماموریت الهی خود را انجام دهند.

وی بر اهمیت دهه امامت و ولایت و بزرگداشت مناسب عید سعید غدیرخم با اجرای برنامه‌های معنوی و بصیرتی با همکاری بخش‌های مختلف و مردم در استان تاکید و بیان کرد: دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیرخم فرصتی ناب و ارزشمند برای ترویج معارف الهی و پرداختن به موضوع مهم امامت و ولایت در جامعه اسلامی است.

ناصری روز عید سعید قربان را تجلی اصلی اوج بندگی و بخشودگی در درگاه الهی برشمرد و با تبریک آن به همه مسلمانان بر شناخت بیشتر این مناسبت‌های بزرگ و حرکت در مسیر آن تاکید کرد.

نمازعید سعید قربان در ۲۰ منطقه استان یزد اقامه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha