۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۵۸
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 85155102
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 ۱۰ واحد آموزشی جدید در شهرستان آبادان در حال ساخت است

آبادان - ایرنا - عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحول در افزایش فضای آموزشی آبادان گفت: ۱۰ مدرسه جدید در سال تحصیلی آینده میزبان دانش آموزان آبادانی و اروندکنار خواهد بود.

سید محمد مولوی پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره مستهلک بودن برخی از مدارس در شهرهای آبادان و اروندکنار اظهارکرد: سال‌ها بود که تحولی در بازسازی، نوسازی و بهسازی مدارس شهرستان با توجه به حجم استهلاک ساختمان آنها صورت نگرفته بود و این موضوع در برخی از نقاط شرایطی بحرانی را ایجاد کرده بود.

وی با عنوان اینکه میزان قابل توجه تراکم دانش‌آموزی در هر کلاس بر کیفیت آموزش دانش‌آموزان تاثیر مستقیم دارد، گفت: تعداد بالای دانش‌آموزی در برخی از مدارس، پذیرفتی نبود و به همین جهت با همه توان در راستی افزایش فضای آموزشی تلاش شد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انجمن اولیاء و مربیان مدارس در آبادان و اروندکنار، موضوع کمبود فضای آموزشی را به عنوان یک درخواست مهم مطالبه کردند افزود: خوشبختانه این درخواست مردمی در حال تحقق است.

مولوی بیان داشت: در یک سال گذشته بیش از ۱۵ مدرسه به بهره‌برداری رسیده و ۱۰ پروژه در حال احداث است.

وی افزود: تا شروع سال تحصیلی جدید ۱۰ مدرسه نوساز و هشت مدرسه بهسازی شده، مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سه پروژه مقاوم سازی مدارس و ۲ پروژه احداث و نوسازی نیز به صورت مستقل در اروندکنار در حال انجام است.

بر اساس این گزارش،۶۰ هزار دانش‌آموز در ۳۲۳ مدرسه و ۲ هزار کلاس در آبادان در سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ مشغول تحصیل بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha