بارش‌های رگباری شمال آذربایجان غربی را فرا می‌گیرد

ارومیه - ایرنا - کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: طبق بررسی نقشه‌های هواشناسی بارش‌های رگباری شمال استان را فرا می‌گیرد.

مهدی کریمی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس بررسی الگوهای پیش بینی و پیش یابی از بعد از ظهر امروز رگبار باران، رعد و برق و در مناطق مستعد تگرگ نیمه شمالی و تندبادهای لحظه‌ای تمامی مناطق استان را فرا می‌گیرد.

وی اظهار کرد: احتمال خیزش گردو غبار در حین وزش باد وجود دارد که موجب کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی ادامه داد: احتمال آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن رودخانه‌ها، برخورد صاعقه، احتمال خسارت به سازه‌های سبک در اثر تندبادهای لحظه‌ای وجود دارد.

وی توصیه کرد: آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیلها لازم بوده وخودداری از تردد و اتراق در حاشیه مسیلها و فعالیتهای کوهنوردی ضروری است.

به گفته وی، ضروریست تا ساکنان بومی و محلی از چرای دامها نیز از روز پنجشنبه / امروز/ تا روز شنبه هفته آینده و از اتراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نقاط مرتفع بپرهیزند.

کریمی با اشاره به دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته اظهار کرد: شهرستان تکاب با دمای مثبت ۹ درجه خنک‌ترین و شهرستان پلدشت با مثبت ۳۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین شهر استان در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده‌اند.

آذربایجان غربی استان کوهستانی با آب وهوای سرد کوهستانی است سالانه ۴۵۰ میلیمتر باران در این منطقه ثبت می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha