روزبازارهای فروش پارچه در مشهد نیازمند ساماندهی است

مشهد-ایرنا- رییس اتحادیه صنف پارچه فروشان مشهد گفت: روزبازارهایی که عده‌ای در آنها اقدام به فروش پارچه می‌کنند، به هیچ وجه مورد تایید این اتحادیه نیستند و باید ساماندهی شوند.

سید هادی ریحانی روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این در حالی است که برای حمایت از حقوق مصرف کننده و رسیدگی قانونی به تخلفات آنان باید برای فروش پارچه از اتحادیه پارچه‌فروشان مشهد تاییدیه یا مجوز بگیرند.

وی بیان کرد: هم اکنون روزبازارها مانند یکشنبه بازار یا چهارشنبه بازار در منطقه الهیه یا حاشیه بلوار هدایت و یا برخی نقاط دیگر مشهد در حالی ایجاد می شود که فروشندگان آنها به هیچ وجه مورد تایید نیستند.

رییس اتحادیه صنف پارچه فروشان مشهد گفت: این اتحادیه مخالف راه اندازی روزبازارها و اجاره دادن غرفه یا محل از سوی شهرداری (سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری) نیست، اما اکنون نظارتی بر فروش نوع پارچه در این روزبازارها وجود ندارد، نوع (اصل یا قاچاق بودن)، کیفیت (اصلی یا تقلبی) و قیمت آنها به هیچ وجه کارشناسی شده نیست که تضییع حقوق مردم را در پی دارد.

وی خاطر نشان کرد: خیلی از افرادی که در این روزبازارها اقدام به فروش پارچه می کنند از اتحادیه مجوزی نگرفته اند، برخی از آنان از اتباع خارجی هستند، عمده پارچه هایی که هم در این مکانها عرضه می شود، قاچاق است، فروشندگان در آنها جنس مشابه پارچه اصلی را می آورند و قیمت اصلی آن را مبدا قرار می دهند.

ریحانی اظهار داشت: هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب زیر نظر اتحادیه صنف پارچه فروشان به صورت مستمر کنترل می شوند، شکایات مردم از این واحدها نیز از طریق اتحادیه قابل پیگیری است، اما روی اجناسی که در روزبازارها فروش می شود هیچ نظارتی انجام نگرفته و مردم در صورت ناراضی بودن از خرید خود نمی توانند پیگیری لازم را انجام دهند چرا که زیر نظر هیچ مرجع قانونی نیستند.

وی تاکید کرد: اتحادیه صنف پارچه فروشان مشهد به هیچ وجه مخالف راه اندازی روزبازارها نیست، اما افرادی که در این مکانها اقدام به فروش پارچه می کنند باید تاییدیه لازم را از این اتحادیه دریافت کنند، در این راستا این اتحادیه نامه ای نیز به اداره نظارت بر اماکن عمومی استان خراسان رضوی نیز ارسال کرده و نظام مند شدن این روزبازارها را خواستار شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha