ایجاد مراکز آموزشی جوار کارگاهی در زنجان با هدف تأمین نیروی کار ماهر

زنجان- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: مراکز آموزش جوار کارگاهی، به‌ منظور گسترش آموزش‌های فنی و‎‌ حرفه‌ای و تأمین نیروی کار ماهر مورد نیاز صنایع، تأسیس و راه‌اندازی می شود.

محمدرضا انصاری روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا وجود کارگاه‌های آموزشی مجهز را یکی از ظرفیت‌های مهم فنی و حرفه‌ای استان در ارائه آموزش‌های مهارتی به شهروندان عنوان کرد و افزود: بخشی از بیکاری جامعه می‌تواند با ارائه همین خدمات مهارتی موجود رفع شود.

وی با اشاره به ایجاد مراکز آموزشی بین کارگاهی برای ارائه آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای اظهار داشت: مرکز بین کارگاهی، مرکزی است که آموزش‌های عملی آن در خط تولید واحد صنعتی انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان اضافه کرد: مراکز آموزش جوار کارگاهی، مراکزی هستند که به‌ منظور گسترش آموزش‌های فنی و ‎‌حرفه‌ای و تأمین نیروی کار ماهر مورد نیاز صنایع، تأسیس و راه‌اندازی می‎ شوند و آموزش در آنها با نظارت و هدایت سازمان آموزش فنی و‎‌حرفه‌ای انجام می‌شود.

انصاری خاطرنشان کرد: در این مراکز علاوه بر آموزش کارگران و نیروهای خود شرکت، بر اساس توافق نامه آموزشی امکان آموزش شاغلین دیگر بنگاه‌های اقتصادی نیز فراهم و امکان صدور گواهینامه برای شرکت‌کنندگان در دوره‌های مربوطه فراهم می‌شود.

وی با اشاره به مزایای در نظر گرفته شده برای مراکز جوار کارگاهی گفت: مهارت‌آموزان علاوه بر فراگیری مهارت‌های شغلی از مزایای قانونی آن بهره مند خواهند شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: بر اساس قانون طبق تبصره 2 ماده 38 قانون مالیاتی کشور، امکان اخذ مجوز تاسیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای، برخورداری از خرید خدمات آموزشی از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، امکان جذب کارآموز از کارخانجات دیگر و متقاضیان آزاد از دیگر ایجاد مراکز بین کارگاهی است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون چند مرکز آموزشی جوار کارگاهی در استان ایجاد شده است، گفت: امیدواریم مدیران صنایع و شرکت‌ها نگاه ویژه‌ای به بحث آموزش کارکنان و ارتقا مهارت شاغلین و توانمندسازی نیروهای بومی استان داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha