۸ تیر ۱۴۰۲، ۲۲:۰۸
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85155424
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آمریکا خواستار تمدید سه گذرگاه مرزی سوریه به مدت یکسال شد

نیویورک – ایرنا- جفری دلاور نیتس معاون نمایندگی آمریکا در سازمان ملل گفت که ایالات متحده آمریکا خواستار تمدید سه گذرگاه مرزی باب الهوی، باب السلام و الراعی در سوریه به مدت یکسال است.

به گزارش ایرنا، جفری دلاور نیتس سفیر و معاون نمایندگی آمریکا در سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت در مورد تحولات سیاسی و بشردوستانه سوریه افزود: ماه گذشته توماس گرینفیلد سفیر آمریکا در سازمان ملل از شورای امنیت خواست تا این مجوز امداد رسانی به سوریه را به مدت ۱۲ ماه تمدید کرده و گذرگاه های مرزی باب الهوی ، باب السلام و الراعی را نیز شامل شود.

وی تصریح کرد: این تنها راه برای اطمینان از دریافت کمک های مورد نیاز مردم سوریه است. حکومت بشار اسد تصمیم گرفته است دسترسی سازمان ملل را غیرقابل پیش بینی کند و مردم سوریه از عواقب این تصمیم رنج می برند. همچنین هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه حکومت اسد قصد دارد دسترسی نامحدود سازمان ملل را مهیا کند ، وجود ندارد.

معاون نمایندگی آمریکا در سازمان ملل ادامه داد: به همین دلیل است که قطعنامه شورای امنیت که شامل یک تمدید ۱۲ ماهه از جمله برای هر سه گذرگاه باب الهوی ، باب السلام و الراعی باشد، ضروری است. جامعه بشردوستانه به چنین قطعنامه ای نیاز دارد.

دیپلمات آمریکا ادعا کرد: حکومت اسد همچنان یک مانع بزرگ در برابر کمک بشر دوستانه است و مکانیسم برون مرزی را تضعیف می کند.

وی مدعی شد: حکومت اسد و حامیان روس آن همچنان به حمله به بیمارستان ها و دیگر اماکن غیرنظامی ادامه داده اند. ما از خشونت های اخیر در شمال غرب و شمال شرق سوریه نگران هستیم.

معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل افزود: ما هر گونه حمله ای را که غیرنظامیان را هدف قرار می دهد محکوم می کنیم و از همه طرف ها می خواهیم که حملات علیه غیرنظامیان را محکوم کنند.

به گزارش ایرنا، شورای امنیت سازمان ملل در نشست ۱۹ دی ماه سال گذشته خود به اتفاق آرا با تمدید ۶ ماهه باز بودن گذرگاه مرزی باب الهوی سوریه برای ارسال کمک های بشردوستانه به سوریه از طریق ترکیه موافقت کرده بود.

گذرگاه باب الهوی در مرز سوریه با ترکیه در اشغال گروه تروریستی تحریر الشام یا همان جبهه النصره سابق و گروهک های هم پیمان آن است.

دولت دمشق همواره تاکید کرده است که این گروه تروریستی کمک های بشردوستانه را مصادره و اجازه دسترسی مردم عادی سوریه به این کمک ها را نمی دهد و هرگونه کمک انسانی به مردم سوریه باید از کانال رسمی و از طریق دولت سوریه انجام شود تا به دست نیازمندان آن برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha