۹ تیر ۱۴۰۲، ۳:۱۲
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85155489
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وعده رهبران اروپا برای پذیرش تعهدات طولانی مدت در قبال اوکراین

تهران- ایرنا- رهبران اتحادیه اروپا پنجشنبه شب در نشستی در بروکسل وعده دادند که آماده کمک های بلند مدت برای تقویت امنیت اوکراین هستند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، سران اتحادیه اروپا بار دیگر جنگ در اوکراین را محکوم و اعلام کردند که این اتحادیه و اعضایش آماده ارائه تعهداتی هستند که به اوکراین کمک می‌کند در طولانی مدت از خودش دفاع کند.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ارائه پیشنهاد ایجاد «صندوق دفاعی اوکراین» گفت: حمایت نظامی از اوکراین باید طولانی مدت باشد.

وی افزود: آموزش نیروها و نوسازی ارتش اوکراین باید ادامه پیدا کند. اوکراین به تعهدات ما نیاز دارد تا بتواند امنیت خود را در زمان جنگ و پس از آن تضمین کند.

در متن پایانی بیانیه سران اتحادیه اروپا آمده است که این اتحادیه «همراه شرکایش» و «با احترام کامل به سیاست امنیتی و دفاعی برخی اعضای خاص» به کمک‌هایش ادامه خواهد داد.

اوکراین استدلال کرده است که بهترین راه برای تضمین امنیت این کشور و اروپا آن است که کی‌یف به ناتو ملحق شود. اما اعضای ناتو در مورد الحاق سریع این کشور به ناتو دچار اختلاف هستند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در سخنانی ویدیویی در نشست سران اتحادیه اروپا از یازدهمین بسته تحریمی این اتحادیه علیه روسیه تشکر کرد و افزود: مهم این است که اعمال تحریم‌ها متوقف نشود.

وی افزود: هر چه وقفه کمتری در اعمال تحریم‌ها وجود داشته باشد روسیه کمتر می‌تواند خود را با آنها وفق دهد و کمتر به فکر دور زدن تحریم‌ها می‌افتد.

زلنسکی با اشاره به شورش گروه واگنر گفت: روسیه هر چه ضعیف‌تر باشد و روسایش هر چه بیشتر از شورش و قیام بترسند بیشتر از آزار دادن ما خواهند ترسید.

وی ادعا کرد: ضعف روسیه باعث ایجاد امنیت برای دیگران می‌شود و شکست آن کشور مشکل این جنگ را حل خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha