۹ تیر ۱۴۰۲، ۶:۲۰
کد خبرنگار: 2451
کد خبر: 85155495
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمله پهپادی به یک پایگاه هوایی در لیبی

۹ تیر ۱۴۰۲، ۶:۲۰
کد خبر: 85155495
حمله پهپادی به یک پایگاه هوایی در لیبی
عکس ارشیوی و تزیینی است

تهران - ایرنا- هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) ساعت اولیه بلامداد جمعه، به یک پایگاه هوایی در شرق لیبی حمله کردند.

به گزارش ایرنا ، رسانه ها به نقل از خبرگزاری فرانسه گزارش دادند که یک مبع اگاه گفته که این پایگاه هوایی مقر جنگنده های گروه واگنر بوده است.

پهپادهای با منشا نامشخص به پایگاه هوایی الخروبه واقع در ۱۵۰ کیلومتری جنوب شرقی بنغازی در شرق کشور، جایی که جنگنده های پی ام سی واگنر مستقر بودند، حمله کردند.

در این گزارش به میزان خسارت و تلفات احتمالی اشاره نشده است.

گروه واگنر یا ارتش خصوصی واگنر یک گروه شبه نظامی خصوصی به رهبری یوگنی پریگوژین است که در جنگ داخلی سوریه، دونباس و حمله روسیه به اوکراین مشارکت داشته است.

این گروه در کشورهای آفریقایی مانند سودان، لیبی و مالی برای افزایش دارایی اش از طریق بهره برداری از منابع طبیعی استفاده می‌کند. طبق گزارش‌ها گروه واگنر شبکه خود را در جمهوری آفریقای مرکزی گسترش داده است و یک میلیارد دلار سود از طریق استخراج منابع معدنی به دست آورده است.

شبه نظامیان گروه واگنر با طرح این مساله که برخی مقام های ارشد نظامی دولت روسیه در پسِ حملات خونین به مواضع و نیروهای گروه در بحبوحه جنگ اوکراین هستند، به برخی شهرهای مهم روسیه از جمله شهر رُستوف حمله و این شهر را با ادوات زرهی تصرف کردند و برخی منابع این اقدام را کودتا و برخی شورش نام بردند و ولادیمیر پوتین این گروه را به خنجر از پشت به روسیه متهم کرد و گفت که تاوان سختی خواهند داد.

در شرایطی که برخی منابع خبری و البته تصاویر حاکی از آرایش نظامی نیروهای امنیتی روسیه در دروازه های شهر مسکو بودند، با میانجی گری "الکساندر لوکاشنکو" رئیس جمهور بلاروس، بحران امنیتی در روسیه خاتمه یافته و پریگوژین فرمان عقب نشینی نیروهای تحت امرش به پایگاه هایشان را صادر و خود هم عازم بلاروس شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha