هواشناسی استان اردبیل هشدار سطح زرد شماره ۳۱ صادر کرد

اردبیل - ایرنا - اداره کل هواشناسی استان اردبیل هشدار سطح زرد شماره ۳۱ از عصر امروز (جمعه) تا اواخر وقت روز یکشنبه (۱۱ تیر) صادر کرد.

به گزارش ایرنا ، در این مدت به‌دلیل فعالیت سامانه بارشی و شکل‌گیری جریانات ناپایدار خزری در بیشتر مناطق استان اردبیل بارش باران (گاهی به‌صورت رگبار باران با رعدوبرق در ساعات عصر ، وزش بادهای تند تا نسبتا شدید خزری ، رخداد مه و کاهش نسبی دمای هوا در نواحی مستعد با احتمال بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

منطقه این سامانه بارشی تمام مناطق استان و اثر مخاطره نیز احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی ، کاهش دید افقی در جاده ‌ای کوهستانی ، احتمال برخورد صاعقه در دامنه کوه‌ها ، احتمال اختلال موقتی در عملیات پروازهای فرودگاه اردبیل اعلام شده است.

محکم کردن سازه‌های موقتی و داربست‌ها ، احتیاط در عملیات عمرانی ، عدم توقف و اتراق در مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها ، احتیاط در صعود به ارتفاعات به‌ویژه قله سبلان و احتیاط در تردد در جاده‌های کوهستانی از توصیه‌های هواشناسی در مدت فعالیت این سامانه جوی است.

اردبیل و شهرستان‌های این استان از شرایط هوایی و اقلیمی متغیری برخوردار هستند و مشاهده جلوه‌هایی از هوای فصول گوناگون در یک دوره زمانی کوتاه از جاذبه‌های طبیعی برای گردشگران علاقه‌مند در این استان است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha