۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۳
کد خبر: 85155737
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۹۰ قطعه زمین طرح حمایت از جوانی جمعیت در دشتی واگذار شد

بوشهر - ایرنا - معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: در نخستین مرحله از واگذاری زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت ۲۹۰ قطعه زمین در شهرستان دشتی واگذار شد.

به گزارش ایرنا، محمد هادی رستمیان روز جمعه در آئین واگذاری ۲۹۰ قطعه زمین در طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در شهرستان دشتی اظهار کرد: واگذاری زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت همزمان با دهه امامت و ولایت در تمام شهرهای استان با حضور مسئولان اجرا و زمین‌ها به متقاضیان واگذار می‌شود.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در بیشتر شهرها مشکلی در واگذاری اراضی به متقاضیان نداریم.

وی بیان کرد: در شهرهایی همچون بوشهر که با مشکل کمبود زمین مناسب و مستعد مواجه هستیم این زمین‌ها برای ساخت مسکن به صورت چند طبقه‌ای به افراد واگذار می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: سه هزار و ۱۰۰ نفر در طرح جوانی جمعیت در سطح استان ثبت نام کردند که یکهزار و ۱۰۰ نفر آنان واجد شرایط شناخته شدند.

سید محمود دستغیبی اظهار کرد: در راستای سیاست‌های دولت در زمینه قانون جوانی جمعیت وزارت راه و شهرسازی اقداماتی در این زمینه انجام داده که پارسال در سطح استان اقدامات اولیه شامل ثبت نام از متقاضیان و شناسایی اراضی در اکثر شهرها انجام شد.

وی افزود: در بیشتر شهرها زمین تامین ، طرح شهرسازی و پالایش از متقاضیان انجام شده است.

دستغیبی ادامه داد: در دهه امامت و ولایت واگذاری بیش از یکهزار قطعه زمین در استان انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: واگذاری این زمین‌ها به صورت رایگان است ، ولی این اراضی نیازمند خدمات همچون اجرای معابر و شبکه آب و برق هستند.

دستغیبی افزود: بعد از اتمام قرارداد، ۲ سال تنفس داده می‌شود و این هزینه‌ها در هشت سال قسط بندی و وصول می‌شود.

طرح جوانی جمعیت با هدف حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب ۱۹ آبان ۱۴۰۰ و ابلاغ ۲۴ آبان همان سال به وزارت راه و شهرسازی است و ما مکلف هستیم امکان استفاده از امکانات دولتی مربوط به تامین مسکن خانوارها را فراهم کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha