۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۳
کد خبرنگار: 1250
کد خبر: 85155762
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه شهرستانهای استان تهران: آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است

شهرری - ایرنا - امامان جمعه شهرستانهای استان تهران در خطبه های نماز جمعه این هفته آمریکا را بزرگترین ناقض حقوق بشر خواندند و بر دروغ بودن حقوق بشر آمریکایی تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، امام جمعه پردیس بابیان اینکه حقوق بشر آمریکایی بزرگترین دروغ قرن است،گفت: یکی از دروغ‌های بزرگ قرن معاصر توسط آمریکای جنایت‌کار این است که خود را حامی حقوق بشر می‌داند در حالی که یکی از بزرگترین ناقضان حقوق بشر است.

حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر پردیس اظهار داشت: دستگاه محاسباتی آمریکایی‌ها در رفتارهای ملت و رهبری ایران به دلیل پیروزی ایران و شکست آمریکا ،دچار اختلال‌های جدی شده است.

وی خاطرنشان کرد: جشن عید غدیر در مصلی نماز جمعه و شب غدیر در پارک غدیر به همراه برنامه های متنو ع و برپایی موکب ها در سطح شهرستان برگزار می شود و باید تلاش کنیم تا صدای پر از نور، معرفت، بصیرت، ولایت و امامت غدیر را با جشن‌های مفصل و متعدد در نقاط مختلف و متعدد شهرستان پردیس در شب الله و اکبر عید غدیر «جمعه پیش رو» طنین‌انداز کنیم.

آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است

امام جمعه دماوند گفت: دولت آمریکا یکی از بزرگترین ناقضان حقوق بشر در سطح داخلی و بین‌المللی است، گفت: آنها حق اظهار نظر و داوری درباره حقوق بشر را ندارند؛ در سطح داخلی نژادپرستی در اشکال مختلف علیه سیاه پوستان، نقض حقوق شهروندی مردم به تبعیض دینی و وضعیت نامطلوب زندان‌ها از مصادیق بارز نقض حقوق بشر است.

حجت‌الاسلام کاظم فتاح دماوندی روز جمعه در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر دماوند اظهار داشت: ششم تا ۱۲ تیر ماه را هفته حقوق بشر آمریکایی می‌گویند . چون در این روزها نمونه‌هایی از رفتار ضد بشری دولت ظالم آمریکا تجمیع شده است .

وی افزود: ششم تیر ماه سوء قصد نافرجام به رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۶۰، هفتم تیر ماه سال ۱۳۶۰ شهادت آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ نفر از یارانش ، هشتم تیر ماه شهادت محمد کچویی رئیس زندان اوین در سال ۱۳۶۰ ، هشتم تیر ماه بمباران شیمیایی سردشت در سال ۶۶ و شهادت ۱۱۰ نفر و مجروحیت پنج هزار نفر ، یازدهم تیر ماه شهادت آیت الله صدوقی امام جمعه یزد در سال ۱۳۶۱ ، دوازدهم تیر ماه شلیک موشک به هواپیمای مسافربری ایران و شهادت ۲۹۰ نفر مسافر است.

خطیب جمعه دماوند خاطرنشان کرد: در سطح بین المللی چندین کودتا علیه دولت‌های مردمی در منطقه آمریکای لاتین - اقدامات ضد بشری در غرب آسیا حمایت از رژیم صهیونیستی ، حمایت از رژیم‌های دیکتاتوری نقض حقوق بشر در کشورهای مختلف از جمله عراق و جنایت‌ها در زندان ابوقریب ، جنایت بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی، جنایت جنگ ویتنام ، اقدامات ضد بشری در افغانستان و ایجاد زندان‌های مخفی در اقصی نقاط جهان نمونه‌هایی از کارنامه سیاه آمریکا در حوزه حقوق بشر است.

امام جمعه شهرقدس: جمهوری اسلامی ادعای دروغین حقوق بشر آمریکایی را نشان داد

به گزارش ایرنا، امام جمعه شهرقدس گفت: جمهوری اسلامی نشان داد حقوق بشر آمریکایی یک جوک سیاسی است.

حجت‌الاسلام رضا جوکار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرقدس افزود: قدرت الهی جمهوری اسلامی بود که هیمنه آمریکای جنایتکار را شکست و جنایات هولناکی از جمله بمباران‌ها، ترورها، مورد اصابت قراردادن هواپیماها همگی توسط آمریکا انجام شده و حقوق بشر آمریکایی بزرگترین دروغ بشریت است.

وی اظهار داشت: پولها و دارایی‌هایی که حق مسلم مردم ایران است، سالیان سال است که توسط کشور آمریکا در کشورهای مختلف دنیا بلوکه شده و اگر این پولها در کشورمان بود، امروز خبری از فقر در ایران وجود نداشت.

خطیب نماز جمعه شهرقدس  در بخش دیگری از خطبه ها با تبریک عید غدیر گفت: نقطه اوج غدیر در ظهور امام زمان (عج ) است، اگر تاکید می‌شود که ولایت امیر المؤمنین و اهل بیت (ع) در نهاد خانواده مورد توجه قرار بگیرد، برای آن است که در چنین خانواده‌ای، یاوران و منتظران واقعی ظهور تربیت خواهند شد.

جوکار خاطرنشان کرد: غدیر روز اعلام تکمیل دین، یأس دشمنان و رضایت الهی به دین اسلام است.

اهانت به قرآن کریم توهین به همه ادیان الهی است

امام جمعه شهرری گفت: متأسفانه خبر اهانت به قرآن کریم در سوئد را شنیدید و این را به عنوان آزادی بیان مطرح کردند ! قرآن را پاره کردند و آتش زدند.

حجت الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرری اظهار داشت:  چند وقت پیش در شهرک های یهودی نشین شخصی همچنین کاری کرد، بی تردید اهانت به قرآن کریم اهانت به همه ی ادیان الهی است، چون این قرآن است که گواهی می دهد در انجیل و تورات (واقعی) به آمدن پیامبر بشارت دادند.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از کشورهای اسلامی علیه این کار اقدام و این حرکت را محکوم کردند و نباید هیچ مسلمانی مقابل همچنین کارهایی سکوت کند ، دشمن دنبال این است که با این حرکاتش به اسلام هراسی دامن بزند ، و مردم را از اسلام و جمهوری اسلامی بترساند.

خطیب جمعه شهرری افزود: باید در برابر این قضیه همه مسلمانان فریاد برآورند و این حرکت را محکوم کنند، مخصوصا حوزه های علمیه و دانشگاه‌ها باید در برابر همچنین قضایایی بایستند و این جریان را محکوم کنند، این برای اولین بار نیست که در کشور سوئد با حضور پلیس یک شخص بی حیا این کار را انجام می دهد ، اما شما چه بخواهید چه نخواهید ، امروز روز اقتدار اسلام است ، با آتش زدن قرآن کاری را از پیش نخواهید برد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha