وزارت خارجه لبنان: عدم رای به پیش نویس قطعنامه مفقودین در سوریه با اجماع عربی انجام شد

دمشق - ایرنا - وزارت امور خارجه لبنان در بیانیه ای اعلام کرد : رای ندادن به پیش نویس قطعنامه ارائه شده در مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره مفقودین در سوریه با اجماع شبه عربی انجام شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبر روز جمعه پایگاه خبری النشره ، وزارت امور خارجه و اتباع خارجی لبنان اعلام کرد که پس از رایزنی با نجیب میقاتی نخست وزیر موقت لبنان ، وی به هیئت دائمی لبنان در سازمان ملل در نیویورک دستور داد تا از رای دادن درباره پیش نویس قطعنامه مفقودین در سوریه ارائه شده در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، خودداری کنند.

در این خبر افزوده شده : اجماع تقریبی اعراب برای پرهیز از رای گیری و تمایل آن به سیاسی نکردن این پرونده بشردوستانه بوده و سیاست آن عدم کشاندن به یک رای بحث برانگیز که مشکلات را افزایش می دهد بوده است همچنین این مسئله، موضوع مهم لبنانی های مفقود شده که درد پایدار خانواده های آنها است را حل نمی کند.

وزارت خارجه در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه لبنان به حل این موضوع و موضوع آوارگان سوری از طریق گفت‌وگو و تفاهم بین لبنان و سوریه و طرف‌های ذیربط عربی و بین‌المللی پایبند است، خاطرنشان کرد: البته در کنار این رای و در صورت اتخاذ تصمیم حقوقی ، لبنان در آن شرکت می کند ولی در عین حال به دنبال حل مشکلات با سوریه است.

این بیانیه تصریح کرد: لبنان احترام و پایبندی خود را به اجرای تمام تصمیمات حقوقی بین‌المللی که اعمال شده و همچنین بسیاری از قطعنامه‌هایی که اجرا نشده را پیگیری می کند زیرا همه این تصمیمات چتر حمایتی از صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را به دنبال دارد.

در همین حال در جلسه روز پنجشنبه به وقت محلی نیویورک ، سازمان ملل خواستار تمدید قطعنامه شورای امنیت درباره گذرگاههای مرزی سوریه برای یکسال شد

مارتین گریفیتس مسئول کمک‌های بشردوستانه و امدادرسانی سازمان ملل با بیان اینکه قطعنامه فرامرزی شورای امنیت درباره گذرگاههای سوریه در ۱۰ ژوئیه پایان می یابد، خواستار تمدید این مجوز برای ۱۲ ماه (یکسال) شد تا به گفته او، سازمان ملل و شرکای آن قادر به ارائه کمک های بشردوستانه باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مارتین گریفیتس مسئول کمک‌های بشردوستانه و امدادرسانی سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره سوریه افزود: مردم سوریه بیش از آنچه که ما تصور می کنیم، رنج می برند.

وی اضافه کرد: خانواده های سراسر این کشور امروز برای جشن گرفتن عید سعید گرد هم می آیند. اما آنها با غذای کمتری در سفره های خود، سوخت کم در اجاق‌ها و آب محدود در خانه ها مواجه هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha