۹ تیر ۱۴۰۲، ۲۰:۱۲
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85155933
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار شهرقدس: ۱۷۰۰ معتاد به کمپ های ترک اعتیاد تحویل شدند

شهرقدس - ایرنا - فرماندار شهر قدس گفت: سال گذشته با محوریت دادستان و همکاری نیروی انتظامی در حدود یکهزارو ۷۰۰ معتاد متجاهر از سطح شهرستان جمع آوری و به کمپ های ترک اعتیاد اعزام شدند.

وحید گلی کانی روز جمعه در جمع نمازگزاران با بیان وجود کمپ های ماده ۱۵ و ۱۶ اظهار داشت: در کمپ های ماده ۱۶ معتادان با هزینه دولتی و بدون پرداخت مبلغ از سوی خانواده ها با دستور مقام قضایی حداقل ۶ ماه نگهداری می شوند.
وی افزود: کمپ طلوع سبز رهایی در شهرستان قدس، از نوع ماده ۱۶ در حدود ۴۰۰ نفر ظرفیت داشت و اخیرا هم کمپی با ظرفیت ۱۰۰ نفر اضافه شد و کمپی به نام اخوان در شهرستان ملارد هست که از آنجا هم استفاده می کنیم و با این ظرفیت های شهرستانی و برون شهرستانی اقدام یه جمع آوری معتادان کردیم.
گلی کانی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال ۳۶۶ معتاد متجاهر از سطح شهرستان قدس جمع آوری شدند.
وی در تشریح جمع آوری این افراد گفت: هر چند وقت یکبار یا هماهنگی فرماندهی نیروی انتظامی و مواد مخدر غرب استان تهران طرحی اختصاص می دهند به شهرستان قدس و با هماهنگی فرمانداری و نیروی انتظامی معتادها در خیابانها شناسایی و جمع آوری می شوند.
این مسئول اضافه کرد: ما در حد بدنه اجرایی و انتظامی کار خود را در حد توان و امکانات انجام می دهیم ولی باید خاطرنشان کنم که نباید یه این بسنده کرد و خانواده ها نیز باید مراقبت لازم را داشته باشند.
فرماندار شهرستان قدس اعلام کرد: در کشور و سطح بین الملل انواع و اقسام مواد مخدر وجود دارد و حتی ما هم خیلی از انواع آنرا نمی شناسیم.
وی از خانواده ها خواست بسیار با حساسیت با این مورد برخورد کنند تا این بلا دامنگیر آنها نشود.
گلی کانی ادامه داد: یکی از دلایل عمده ای که افراد به سمت اعتیاد می روند موضوع بیکاری است.
فرماندار شهرستان قدس افزود: این قول را به شما می دهم در صورتی که هر شخصی آماده کار در محیط های کارگری باشد و هر تعداد معرفی شوند، ما در کارخانه ها و صنایع شهرستان آمادگی جذبشان را داریم، از کارگر ساده تا کارگران متخصص و فنی شغل وجود دارد.
گلی کانی اظهار داشت: خیلی از جوانان با داشتن آرزوهای دور و دراز خواهان شغلی در پشت میز بودند که چون به آن آرزوها نرسیدند سرخورده شده و به سمت مواد مخدر گرایش پیدا کردند.
وی ادامه داد: اکثر بزه های اجتماعی و معضلات طلاق و اعتیاد همه ریشه در بیکاری و عدم اشتغال دارد.
این مسئول از شهروندان خواست نسبت به موضوع اشتغال بیکاران و افراد ترک کرده بی تفاوت نباشند.

فرماندار از دیگر مشکلات در شهرستان را کمبود آب آشامیدنی عنوان کرد و گفت: سال گذشته با ایجاد خط لوله انتقال آب از تهران به میزان حدود ۲۵۰ لیتر به شهرستان اختصاص یافت که سال جاری قطع شد.
گلی کانی افزود: از چهارشنبه هفته قبل با همکاری همه مسوولان شهرستانی مجددا این آب از سمت تهران به شهرستان قدس سرازیر شد.
وی با یادآوری بحران آب در کشور تاکید کرد: در کنار تامین منابع آب که همه مسئولان به آن می پردازند، مصرف بهینه آب از سوی شهروندان یک وظیفه و تکلیف همگانی است.
گلی کانی از وجود ۴۷ حلقه چاه آب در شهرستان نام برد و خاطرنشان کرد: تا کنون آب آشامیدنی شهرستان از این منابع تامین می شد که الان آب تهران هم به کمک ما آمده است.
شهرستان قدس در غرب استان تهران از متراکم ترین مناطق کشور بوده و در وسعت کم جمعیتی بالغ بر ۴۵۰ هزار نفر سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha