کشیش انگلیسی هتک حرمت قرآن کریم را محکوم کرد / تاکید بر ضرورت همبستگی مسیحیان با مسلمانان

لندن- ایرنا- یک کشیش و متفکر مسیحی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را به شدت محکوم و بر لزوم همبستگی مسیحیان با مسلمانان در محکومیت این اقدام شنیع تاکید کرد.

«فرانک جولیان گلی» جمعه شب در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا در لندن اظهار داشت: من به عنوان یک کشیش مسیحی اقدام شیطانی سوزاندن قرآن کریم را به شدت محکوم می‌کنم. من بالاترین احترام را برای کتاب مقدس اسلام قائل هستم.

وی افزود: این اقدام کفرآمیز در سوئد توسط مردان احمقی انجام می‌شود که به وضوح چیزی در مورد قرآن و حکمت آن نمی‌دانند.

این کشیش انگلیسی اضافه کرد که گروه‌های افراطی در گذشته نیز به انجیل و باورهای مسیحیان اهانت کرده و این مساله دلیل محکمی است که «مسیحیان مانند من باید هم زمان با عید قربان، با مسلمانان همبستگی داشته باشند.»

«گلی» که از فعالان در حوزه گفت‌ وگوی بین‌ ادیان در انگلیس است افزود که تاکنون دو جلد کتاب درباره اسلام به رشته تحریر درآورده و در آن از علاقه خود به این دین و پیامبر مکرم اسلام (ص) نوشته است.

به گزارش ایرنا، یک افراطی سوئدی روز چهارشنبه به وقت محلی تحت حمایت مقامات و پلیس این کشور در مقابل چشمان حدود ۲۰۰ مسلمان، قرآن کریم را در بیرون مسجد اصلی استکهلم پایتخت سوئد سوزاند.

البته این نخستین بار نیست که کشور سوئد در لوای آزادی بیان، این بازی سیاسی را علیه مسلمانان ادامه داده و در اقدامی هنجارشکنانه و نژادپرستانه به فرد یا گروهی مجوز رسمی آتش زدن قرآن داده‌ است. سال گذشته نیز این حرکت هنجارشکنانه و غیرانسانی در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم تکرار شد.

بهمن ماه سال گذشته «راسموس پالودان» یک شهروند تندرو و اسلام ستیز سوئدی - دانمارکی در اقدامی موهن، یک نسخه از قرآن را در مقابل ساختمان سفارت ترکیه در پایتخت سوئد آتش زد که او هم مانند قرآن‌سوزی اخیر، برای این اقدام زشت و موهن خود از مقامات سوئد مجوز گرفته بود.

هتک حرمت قرآن کریم با موج محکومیت گسترده به ویژه در سطح جهان اسلام روبرو شده است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیشتر هتک حرمت قرآن کریم و نفرت پراکنی علیه مقدسات اسلامی در سوئد را محکوم کرده بود و در توییتی نوشت: نباید جریحه دار کردن احساسات مسلمانان جهان و اسلام هراسی به بهانه حمایت از آزادی بیان به امری مرسوم در برخی کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر تبدیل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha