۱۳۴ قطعه زمین در شهرستان‌های دیر و کنگان واگذار شد

بوشهر- ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: در راستای حمایت از خانواده و در اجرای طرح جوانی جمعیت ۱۳۴ قطعه زمین‌ در قالب طرح جوانی جمعیت در شهرستان‌های دیر و کنگان به متقاضیان واگذار شد.

به گزارش ایرنا، محمدهادی رستمیان شامگاه جمعه‌ در آئین واگذاری زمین به خانواده‌های سه‌فرزندی در کنگان با تبریک ایام دهه ولایت و امامت اظهار کرد: در راستای خدمات‌رسانی بهتر و مؤثرتر به مردم، در استان بوشهر با دستور استاندار شاهد تلاش شبانه‌روزی و مستمر برای رضایت‌مندی مردم هستیم.

وی افزود: این طرح در واقع، سیاست تشویقی دولت است که در استان‌های مختلف در حال اجراست که با جدیت و با همراهی دستگاه‌های اجرایی در استان بوشهر با شتاب خوبی اجرایی شده است.

معاون عمرانی استاندار بوشهر تصریح کرد: متقاضیان دارای شرایط با در دست داشتن مدارک و مستندات مورد نیاز به فرمانداری‌ها یا مسکن و شهرسازی و بنیاد مسکن مراجعه و با طی مراحل لازم، ساز و کار واگذاری زمین به مردم انجام می‌شود.

رستمیان، با بیان اینکه هر تعداد متقاضی داشته باشیم در واگذاری اراضی مشکلی نداریم گفت: در برخی شهرها، زمین به شکل ویلایی واگذار می‌شود و در برخی شهرها نیز که کمبود اراضی داریم، به صورت طبقاتی واگذار می‌‍شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر تصریح کرد: سه هزار و ۱۰۰ نفر در طرح جوانی جمعیت در سطح استان ثبت نام کردند که یکهزار و ۱۰۰ نفر آنان واجد شرایط شناخته شدند.

سید محمود دستغیبی اظهار کرد: در زمینه سیاست‌های دولت در زمینه قانون جوانی جمعیت وزارت راه و شهرسازی اقداماتی انجام داده که پارسال در سطح استان اقدامات اولیه شامل ثبت نام از متقاضیان و شناسایی اراضی در اکثر شهرها انجام شد.

وی افزود: در بیشتر شهرها زمین تامین ، طرح شهرسازی و پالایش از متقاضیان انجام شده است.

دستغیبی ادامه داد: در دهه امامت و ولایت واگذاری بیش از یکهزار قطعه زمین در استان انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: واگذاری این زمین‌ها به صورت رایگان است ، ولی این اراضی نیازمند خدمات همچون اجرای معابر و شبکه آب و برق هستند.

دستغیبی گفت: بعد از اتمام قرارداد، ۲ سال تنفس داده می‌شود و این هزینه‌ها در هشت سال قسط بندی و وصول می‌شود.

طرح جوانی جمعیت با هدف حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب ۱۹ آبان ۱۴۰۰ و ابلاغ ۲۴ آبان همان سال به وزارت راه و شهرسازی است و ما مکلف هستیم امکان استفاده از امکانات دولتی مربوط به تامین مسکن خانوارها را فراهم کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha