روند لاک‌پشتی پروژه خیابان دانشگاه پازل چاله چوله‌های زاهدان را تکمیل کرد

زاهدان- ایرنا- روند اجرای بهسازی و آسفالت اصلی‌ترین خیابان شهر زاهدان نه تنها داد مردم را درآورد بلکه ضرب العجل سه هفته‌ای دادیار حقوق عامه را به مدیران شهرداری پیرامون اتمام عملیات اجرای پروژه به دنبال داشت.

به گزارش ایرنا، چاله چوله‌های کلانشهر زاهدان زخم کهنه‌ای است که هر روز بر پیکر این شهر عمیق‌تر شده و مشکلات فراوانی برای عبور و مرور شهروندان ایجاد می‌کند.

بیان این مطلب بدان جهت است که با گذر از هر کوچه و خیابانی به لطف دستگاه‌های خدمات‌رسان اثری از زخم‌ها و کنده‌کاری‌های تازه و قدیمی به‌جای مانده‌ای دیده می‌شود که گویا عزمی برای آن جزم نشده تا ضمادی بر این درد پیدا کند و مرهمی بر معابرچهل تکه و چاله چوله‌های شهر باشد.

گویای این امر نیز روند لاک‌پشتی اجرای بهسازی و آسفالت اصلی‌ترین خیابان شهر زاهدان «دانشگاه» است که نه تنها داد مردم را درآورد بلکه ضرب العجل سه هفته‌ای دادیار حقوق عامه را به مدیران شهرداری پیرامون اتمام عملیات اجرای پروژه به دنبال داشته است.

اگر چه بیشتر خیابان‌های این شهر دارای چاله‌هایی ناشی از کنده‌کاری دستگاه‌های خدمات‌رسان است که گویا بدون هیچ هماهنگی اقدام به کنده‌کاری می‌کنند و پس از انجام کار فراموش می‌شود که این محل نیاز به آسفالت شدن دارد و مدت‌ها این چاله‌ها بر زمین می‌ماند تا اینکه به معضلی تبدیل می‌شود که دود آن نه تنها چهره ناپسندی به منظر شهری داده بلکه چشم مردم شهر را هم می‌سوزاند.

روند لاک‌پشتی پروژه خیابان دانشگاه پازل چاله چوله‌های زاهدان را تکمیل کرد

چاله چوله‌های شهر، ویترینی از ناهماهنگی مدیریت شهری

یکی از شهروندان زاهدانی در این باره با بیان اینکه وضعیت نامطلوب برخی کوچه‌ها و خیابان‌ها در خور شأن شهروندان نیست از مسوولان خواستار رسیدگی به این معضل شد و گفت: برخی از خیابان‌ها خاکی و برخی پر از چاله و چوله‌هایی است که گذر از آن‌ها حکم موج سواری دارد که اگر موفق به عبور از آن شویم قطعاً باید هزینه‌ای برای تعمیر خودرو و جلوبندی آن در نظر بگیریم.

شهرکی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: خیابان دانشگاه زاهدان که از مسیرهای پرتردد به شمار می‌رود بیش از ۲ ماه است به حال خود رها شده، بهسازی آسفالت این خیابان‌امان مردم را بریده و منجر به مشکلات ترافیکی، تحمیل هزینه بر مردم بویژه رانندگان، ایجاد تصادف شده و از سوی دیگر نیز گرد و خاک حاصل از آن ریه‌های کسبه و اهالی ساکن در این خیابان را داغون کرده است.

یکی دیگر از شهروندان با بیان اینکه آسفالت این خیابان سالانه ۲ تا سه مرتبه بهسازی می‌شود، گفت: تبعیض در رسیدگی به معابر از سوی متولیان امر در شهرداری در حالیست که برخی از کوچه و خیابان‌های کلان شهر زاهدان اصلاً رنگی از آسفالت به خود ندیده‌اند.

محمدعلی بزی تأکید کرد: برخی دیگر از خیابان‌ها نیز با وجود اینکه آسفالت هستند اما دچار فرورفتگی یا شکستگی شده و چاله و چوله‌های عمیق آن‌ها منشأ سوانح رانندگی است، برخی دیگر نیز به لطف کنده کاری‌های ناهماهنگ دستگاه‌های خدمات‌رسان بدون ترمیم به حال خود رها شده و هیچ نظارت و رسیدگی بر روی آن‌ها انجام نمی‌شود.

وی تصریح کرد: با وجود تمام ناهماهنگی‌ها و عدم برنامه‌ریزی اصولی از سوی متولیان شهری اما روند اجرای لاکپشتی بهسازی اصلی‌ترین خیابان شهر مردم را عاصی کرده که می‌طلبد همتی برای رفع این خرابکاری شهرداری زاهدان جزم و یا از گروه‌های جهادی برای اتمام پروژه استفاده کنند.

یک راننده تاکسی نیز با بیان اینکه مردم از وضعیت نامناسب آسفالت خیابان‌های شهر به ستوه آمده‌اند، گفت: شهرداری برای نقاطی از شهر که مشکل آسفالت ندارند مانند خیابان دانشگاه، دوباره کاری را در دستور کار خود قرار داده این در حالیست که برخی از مناطق را فراموش کرده و هیچ اقدامی برای آن‌ها انجام نمی‌دهد.

امیر ریگی بیان کرد: خاکی بودن و کنده کاری آسفالت خیابان دانشگاه که بیش از ۲ماه می‌گذرد اما به اتمام نرسیده تردد ساکنان شهر را مختل کرده و همه از این شرایط گلایه‌مند هستند، اتمام هر چه سریعتر این پروژه عمرانی جزئی از خواسته‌های مردم شده است که مسوولان مربوطه برای رفع این مطالبه مردمی باید دغدغه داشته باشند.

روند لاک‌پشتی پروژه خیابان دانشگاه پازل چاله چوله‌های زاهدان را تکمیل کرد

آخرین جزییات از اتمام پروژه بهسازی خیابان دانشگاه زاهدان

معاون امور عمرانی و زیر بنایی شهرداری زاهدان اظهارکرد: قرارداد ما برای انجام عملیات بهسازی و آسفالت خیابان دانشگاه زاهدان سه ماهه بوده چرا که حجم عملیات بالا است.

عباس یعقوبی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا حجم عملیات را به شیوه تثبیت سیمانی کم کرده‌ایم تا زمان به حداقل برسد به این علت که تنها خیابان جنوبی و شمالی شهر، خیابان دانشگاه و امیرالمؤمنین است که مردم از آن برای تردد از شمال به جنوب و برعکس استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: برای انجام این عملیات دستگاه‌های پیشرفته تثبیت بستر آسفالت مانند دستگاه دبلیو. آر و ای و غلتک‌های خاص را از شهرستان‌ها وارد و کار را انجام دادیم.

این مسوول شهرداری زاهدان بیان کرد: با وجود اینکه تمام تلاشی که در شورای ترافیک انجام دادیم که راه یک هفته به طور کامل بسته و ما عملیات را در بازه کمتری انجام دهیم اما این کار امکان‌پذیر نبود و مردم حفاظ و نرده‌ها را برداشته و اقدام به تردد کرده که این امر اختلال ایجاد کرد و در این ارتباط یک دستگاه خراب و علتی بر تأخیر در انجام کار شد.

وی با بیان اینکه برای تعمیر دستگاه تعمیرکار از تهران به زاهدان منتقل شد، گفت: در انجام هر عملیاتی باید از دستگاه‌های مرتبط همانند حفاری، مخابرات، برق و آب استعلام گرفت که دراین‌رابطه مشکل خاصی نداشته‌ایم.

یعقوبی نیا تصریح کرد: یک سری فونداسیون بسیار بزرگ زیر پل این خیابان در ابعاد ۵ در ۵ در ارتفاع یک متر و نیم که حتی قادر به تخریبش نبودیم، کار انتقال آن را انجام دادیم در بعضی نقاط لوله‌های فاضلاب فرسوده پیدا کردیم که با اصلاح و تعویض لوله‌های قدیمی در این راستا زمان از دست دادیم.

وی افزود: اکنون کار برای آسفالت آماده است و از امروز یکشنبه طی مدت یک هفته پروژه را با تلاش پوشش خواهیم داد تا مشکل مردم نیز رفع شود.

روند لاک‌پشتی پروژه خیابان دانشگاه پازل چاله چوله‌های زاهدان را تکمیل کرد

ضرب العجل دادیار حقوق عامه به شهرداری زاهدان

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان و بلوچستان گفت: کنده کاری‌ها در برخی نقاط که جزء خیابان‌های اصلی زاهدان هم محسوب می‌شوند بیشتر از یک سال است که انجام شده اما هیچ اصلاح و تعمیری صورت نگرفته و شهرداری آن محل را به حال خود رها کرده و رسیدگی نکرده است.

ابوالفضل احمدزاده در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: یکی از پروژه‌های عمرانی که مدت زمان اجرای طولانی آن گلایه‌مندی مردم را به دنبال داشته بهسازی خیابان دانشگاه است، که علت اصلی آن طولانی شدن روند زیرسازی، بهسازی و ایجاد آسفالت معابر از سوی شهرداری هست که به غیر از تبعات اجتماعی تحمیل شده، بار ترافیکی بسیار سنگینی را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر، شهرداری که باید با عوامل سد معبر برخورد کند خودش به عامل اصلی انسداد معابر تبدیل شده چون در زمانی که یک معبر را مسدود می‌کنند باید مسیرهای جایگزین را معرفی کنند که این مهم انجام نشده و با این امر موجبات نارضایتی مردم را فراهم کرده‌اند.

این مسوول قضایی زاهدان تصریح کرد: یکی دیگر از ایرادات کار شهرداری، عدم قراردادن و جانمایی تابلوهای هشدار دهنده لازم در این خیابان‌هاست که با توجه به تاریکی خیابان‌ها می‌تواند برای مردم خطرآفرین باشد که نسبت به رفع آن نیز باید در اسرع وقت و قبل از وقوع حادثه اقدام کنند.

وی بیان کرد: شنیده شده مسوولان شهرداری علت تأخیر را نبود آسفالت اعلام کرده‌اند که در این خصوص نیز باید اعلام کرد اگر آسفالت مورد نیاز مهیا نبوده پس چرا به تخریب و مسدودسازی خیابان‌ها اقدام کرده‌اید که این موضوع هم در صورت صحت حاصل بی‌تدبیری بوده است.

احمدزاده خطاب به مدیران شهرداری تأکید کرد: نهایتاً طی مدت سه هفته آینده مهلت دارید تا تمام کنده‌کاری‌ها، آسفالت معابر و خیابان‌ها را به اتمام رسانده و مسیرها زیر بار ترافیک برود و اگر در مدت زمان قانونی تعیین شده محقق نشود ترک فعل عوامل دخیل محرز شده و با آن‌ها برخورد قضائی لازم انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha