خراسان‌رضوی آماده پذیرایی از زائران تابستانی است

مشهد-ایرنا- معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: آمادگی کامل برای میزبانی از زائران و مسافران تابستان در قالب برنامه‌ریزی‌های گسترده در ستاد خدمات سفر استان انجام شده است.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تابستان امسال از ویژگیهای منحصر به فردی برخوردار است که از آن جمله می توان به قرار گرفتن کلیه اعیاد ماه ذی الحجه و مراسم عزاداری در ایام ماههای محرم و صفر اشاره کرد.

وی بیان کرد: به همین دلیل تابستان امسال را در سه قالب حضور زائران و مسافران در قالب کلی سفرهای تابستانی، حضور زائران از ایام اربعین و نیز دهه پایانی ماه صفر تعریف کرده‌ایم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به همراهی مناسبت‌های متعدد با تابستان امسال و سفرهای تابستانی، توجه ویژه‌ای به ارائه خدمت توسط دستگاهها و بخشهای مختلف شده است که قابل تفکیک در حوزه اقامت، حمل و نقل، بهداشت، امنیت، تامین اقلام اساسی و مایحتاج و غیره است.

وی با بیان اینکه در بخش اسکان با ۱۳۰ هزار نفر شب ظرفیت اماکن اقامتی رسمی شامل هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیر میزبان زائران و مسافران هستیم، ادامه داد: علاوه بر این ظرفیتهای اقامتی موقت و اضطراری نیز آمادگی فعال شدن را دارند که در این قالب تا ۷۰۰ هزار نفر شب ظرفیت اقامتی قابل افزایش است.

حجت الاسلام گنابادی نژاد بیان داشت: ساماندهی خانه مسافرها برای امنیت و سلامت زائران در تابستان امسال با جدیت پیگیری می‌شود و اکنون در اولویت کار فرمانداری مشهد قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در توزیع اقلام اساسی و تامین کالاهای مورد نیاز زائران نیز تعداد ۷۰۰ واحد توزیع ۵۰ قلم کالای اساسی و ایجاد چهار مجتمع تامین نان در اطراف حرم رضوی در دستور کار است.

به گزارش ایرنا، حدود سه هزار خانه مسافر در مشهد شناسایی شده است که به صورت غیرمجاز مسافران و زائران را اسکان می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha