۱۶ سرآمد کرسی‌های نظریه پردازی و نقد و مناظره معرفی می‌شوند

تهران - ایرنا - معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از برگزاری پنجمین اجلاس ملی کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره و نخستین اجلاس سرآمدان آموزشی کشور فردا (یکشنبه ۱۱ تیرماه) خبر داد و گفت: در این اجلاس که با پیام رئیس جمهور و آیت الله جوادی آملی گشایش می یابد، ۱۶ سرآمد کرسی‌های نظریه پردازی و نقد و مناظره معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، قاسم عموعابدینی روز شنبه در نشست خبری پنجمین اجلاس ملی کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره؛ سرآمدان نظریه‌پردازی، علمی و آزاداندیشی در مسیر تحقق تمدن ایرانی- اسلامی و نخستین اجلاس سرآمدان آموزشی کشور که در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، هدف از برگزاری این اجلاس را ترویج و تقدیر از نخبگان عرصه گفتمان تولید علم، نقد، نظریه‌پردازی و آزاد اندیشی، حمایت مالی از نظریه‌پردازان موفق کرسی‌های حکمرانی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این اجلاس با حضور جمعی از مسوولان و فرهیختگان، اساتید و صاحب‌نظران علمی در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود، تصریح کرد: در پنجمین اجلاس ملی کرسی های نظریه پردازی از ۱۶ نفر از اساتید سرآمد کرسی های نظریه پردازی و نقد و مناظره در-پنجمین اجلاس ملی کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره؛ و اولین اجلاس سرآمدان آموزشی کشور معرفی می شوند.

۱۶ سرآمد کرسی های نظریه پردازی و نقد و مناظره معرفی می شوند

معاون آموزشی وزیر علوم درخصوص نحوه انتخاب ۱۶ سرآمد کرسی های نظریه پردازی گفت:دانشگاه های سراسر کشور بر اساس آیین نامه در مجموع ۱۱۰ نفر از اساتید را معرفی کردند که از این تعداد ۳۷ نفر که دارای شرایط و امتیاز بالاتری بودند، انتخاب شدند و در کمیته اصلی نیز ۱۶ نفر به عنوان منتخبان نهایی برگزیده شدند.

عموعابدینی با بیان اینکه برنامه توجه به سرآمدان علمی نظریه پردازی برای اولین بار نیست و از سال ها قبل مورد تاکید بوده است، خاطرنشان کرد: در واقع در این برنامه نقش معلمی و هدایت گری پررنگ است چراکه معلمی با مدرسی متفاوت است و اصل و اساس کار تربیت علمی، نوآوری و حکمت وابسته به جریان معلمی است.

تایید ۱۴ طرح در فرآیند داوری

دبیر کرسی‌های نظریه پردازی شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این نشست به ایجاد و فعالیت هیات حمایت از نظریه پردازی نقد و مناظره از سال ۱۳۸۱ اشاره کرد و اظهار داشت: بر همین اساس دبیرخانه ای به منظور هماهنگی های لازم تاسیس شد و هر ۲ سال یک بار اجلاسی برای تقدیر و تجلیل از نظریه پردازان برگزار می شود.

حجت الاسلام عبدالکریم بهجت پور گفت: مجموعه هیات نظریه پردازی وابسته به شورای عالی انقلاب فرهنگی به مدیریت آیت الله علی اکبر رشاد در حال فعالیت است، اعضای این هیات توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب می شوند و مصوبات و سیاست های اصلی را این هیات بر عهده دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه نظریه ها در ۶ کمیته کرسی نظریه پردازی اصلی از جمله کرسی های نظریه پردازی اجتماعی و هنر شکل گرفته اند، افزود: در این کمیته ها نظریه های موضوعی بررسی و برای تایید داوری می شوند.

دبیر کرسی‌های نظریه پردازی شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه هیات کرسی های نظریه پردازی با هدف تقویت کرسی های نظریه پردازی، کرسی های ترویجی را راه اندازی کرده است تصریح کرد: در چند سال اخیر هفت هزار و ۲۰۰ کرسی ترویجی برگزار شده و در ۲ سال گذشته هم ۶۸ طرح به دبیرخانه کرسی‌های نظریه پردازی شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده است.

۱۶ سرآمد کرسی‌های نظریه پردازی و نقد و مناظره معرفی می‌شوند

بهجت پور تصریح کرد: تاکنون در فرآیند داوری نظریه ها و طرح ها، ۱۴ طرح مورد تایید قرار گرفته است و در طی ۲۰ سال ۶۶ نظریه موفق داشته ایم.

وی ادامه داد: در پنجمین اجلاس ملی کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره؛ سرآمدان نظریه‌پردازی، علمی و آزاداندیشی در مسیر تحقق تمدن ایرانی- اسلامی و نخستین اجلاس سرآمدان آموزشی کشور که فردا در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود ۱۴ طرح موفق معرفی می شود.

دبیر کرسی‌های نظریه پردازی شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مجموعه های آموزش عالی ارتباط خوبی با هیات کرسی های نظریه پردازی دارند، تصریح کرد: هم اکنون ۲۰۰ کمیته نظریه پردازی در کشور فعال هستند.

به گزارش ایرنا، ‌پنجمین اجلاس ملی کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره؛ سرآمدان نظریه‌پردازی، علمی و آزاداندیشی در مسیر تحقق تمدن ایرانی- اسلامی با هدف ترویج و تقدیر از نخبگان عرصه گفتمان تولید علم، نقد، نظریه‌پردازی و آزاد اندیشی، حمایت مالی از نظریه‌پردازان موفق کرسی‌های حکمرانی، با حضور جمعی از مسئولان، فرهیختگان، اساتید و صاحب‌نظران علمی صبح یکشنبه، ۱۱ تیر ماه در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha