بهسازی و روکش ۱۰ درصد از خیابان‌های تهران در دستور کار شهرداری قرار دارد

تهران - ایرنا - شهردار تهران گفت: هدف‌گذاری امسال شهرداری، بهسازی و روکش ۱۰ درصد از خیابان‌های تهران است که این کار با راه اندازی کارخانه آسفالت قابل تحقق خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا زاکانی روز شنبه در شصتمین رویداد امید و افتخار و در آیین افتتاح یک کارخانه آسفالت، اظهار کرد: تهران با عقب افتادگی‌های بسیاری روبه‌رو است که باعث آزار شهروندان شده‌ و مدیریت شهری نیز وظیفه دارد برای جلب رضایت مردم، وضعیت فعلی را بهبود بخشد.

به گفته او، تهران از مشکلاتی نظیر ترافیک، بدمسکنی و بی مسکنی و وضعیت نامناسب معابر رنج می‌برد.

وی ادامه داد: به دلیل نبود کارخانه‌های بزرگ و کارآمد تولید آسفالت، پیش از این نمی‌توانستیم متناسب با نیاز تهران در معابر آسفالت ریزی کنیم، اما اکنون با افزایش ظرفیت تولید و افتتاح کارخانه‌های بزرگ مطابق برنامه سالانه، ۱۰ درصد معابر تهران آسفالت ریزی خواهد شد.

شهردار تهران افزود: در سال گذشته و قبل از شروع فرایند آسفالت ریزی، ابتدا معابر معیوب شهری تهران را شناسایی کردیم و در هر منطقه و ناحیه اولویت‌های بهسازی معابر مشخص شد. بر همین مبنا مطابق برنامه قرار است، یک سوم آسفالت‌ها صرف نوسازی ۲۴ معابر اصلی تهران شود و باقی در معابر فرعی به کار گرفته‌شود.
شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: امروز یکی از کارخانه‌های تولید آسفالت قدیمی در منطقه ۱۸ جمع آوری می‌شود و به زودی به جای آن کارخانه‌ای مدرن با رعایت استانداردهای محیط زیستی جایگزین خواهد شد.

زاکانی افزود: کارخانه‌ای که امروز افتتاح شد، دارای بالاترین استاندارهای روز دنیاست که در هر ساعت توان تولید ۲۴۰ تن آسفالت با بهترین کیفیت و حداقل آلایندگی را دارد و کارخانه ای دیگر هم با چنین ظرفیتی در روزهای آینده و در شرق تهران افتتاح خواهد شد.

وی تاکید کرد: با مجموع افتتاحیه‌های امروز، تهران دارای ۶ کارخانه تولید آسفالت است و ظرفیت آسفالت ریزی در معابر تهران به طرز چشم‌گیری افزایش پیدا می‌کند.

به گفته او، در ۲۱ ماه گذشته حدود یک‌ونیم میلیون تن آسفالت ریزی در معابر تهران انجام شد و با فعالیت کارخانه های جدید تولید آسفالت، هرسال امکان بهسازی و روکش معابر تهران به همین اندازه وجود دارد که سهم اتوبان ها ۵۰۰ هزار تن و مابقی نیز به معابر فرعی اختصاص می یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha