هلال احمر استان سمنان به ۱۴۲ حادثه‌دیده امدادرسانی کرد

سمنان- ایرنا- سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان سمنان گفت: ۱۴۲ حادثه‌دیده از خدمات نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان در روزهای تعطیل گذشته از هفتم تا نهم تیر ۱۴۰۲ بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا باغبان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز کرد: ۲۲ مورد حادثه به جمعیت جمعیت هلال احمر استان سمنان از هفتم تا نهم تیر ۱۴۰۲ گزارش شد که از این تعداد ۱۳ مورد حادثه جاده‌ای، سه مورد شهری و چهار مورد خدمات حضوری بود.

وی بیان کرد: از مجموع ۱۴۲ حادثه دیده که از خدمات هلال احمر استان سمنان بهره‎‌مند شدند، ۹۶ حادثه‌دیده در حوادث جاده‌ای، ۴۰ حادثه‌دیده در مناطق شهری و بقیه خدمات حضوری بودند.

هلال احمر استان سمنان به ۱۴۲ حادثه‌دیده امدادرسانی کرد

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان سمنان گفت: ۳۷ نفر از هموطنان به دلیل حادثه و شرایطی که برایشان پیش آمده بود، به وسیله امدادگران جمعیت هلال احمر استان در مدت زمان هفتم تا نهم تیر ماه ۱۴۰۲ اسکان داده شدند.

وی افزود: ۲۶ تیم عملیاتی با ۷۹ نیروی انسانی از هفتم تا نهم تیر ۱۴۰۲ برای امدادرسانی به حادثه دیدگان به محل حادثه در مناطق مختلف استان سمنان اعزام شدند.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان سمنان بیان کرد: جمعیت هلال احمر استان ۱۲ دستگاه آمبولانس به صحنه‌های حادثه برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان از هفتم تا نهم تیر ماه ۱۴۰۲ اعزام کرد.

باغبان تصریح کرد: میانگین زمان اطلاع رسانی حوادث جاده‌ای (از زمان وقوع حادثه تا اطلاع به جمعیت ) ۹ دقیقه و ۵۶ ثانیه و میانگین زمان حضور در صحنه عملیات حوادث جاده‌ای (از زمان اطلاع به جمعیت تا حضور در صحنه) ۱۸ دقیقه و هشت ثانیه بود.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان سمنان گفت: میانگین مدت زمان عملیات در حوادث جاده‌ای (از آغاز تا پایان عملیات) یک ساعت و ۱۳ دقیقه و ۵۶ ثانیه ثبت شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهروندان در صورت قرارگرفتن در وضعیت های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح جاده ای و کوهستانی، می توانند با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی به انواع حوادث سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در سراسر کشور تماس بگیرند.

سالانه بیش از ۱۵ میلیون زائر حرم ثامن الائمه حضرت امام رضا(ع) در محور شرقی- غربی کشور از حدود ۶۰۰ کیلومتر محورهای ارتباطی استان سمنان عبور می‌کنند و حوادث رانندگی در این محور کویری و یکدست قابل توجه است. حدود ۶۰ درصد حوادث رانندگی جاده‌ای در این مسیر از نوع واژگونی و نیازمند امدادرسانی از سوی سازمان هلال احمر است و پایگاه‌هایی به همین منظور در نقاط مختلف جاده‌ها استقرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha