افزون بر ۹۲ هزار تردد مسافر بین بندرخرمشهر و کویت انجام شد

آبادان - ایرنا - مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: ۹۲ هزار و ۳۱ مسافر از ابتدای سال جاری تاکنون از طریق بنادر کویت و خرمشهر تردد داشتند.

علی عسکری ‌روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۴۶ هزار و ۱۷۵ مسافر از ابتدای سال جاری تاکنون از طریق بندر خرمشهر وارد کشور شدند و ۴۵ هزار و ۸۵۶ مسافر بوسیله شناور از ایران به مقصد کویت منتقل شدند.

وی به انجام چهار هزار و ۱۹۰ تردد شناور بین بندرخرمشهر و کویت اشاره کرد و ادامه داد: تردد مسافر از طریق دریایی در بندر خرمشهر در خردادما ۸۸۰ مسافر بود که نسبت به ۲ ماه قبل ۲۱ درصد، نسبت به فروردین ۲۷۰ درصد و نسبت به اردیبهشت ۷۹ درصد رشد داشته است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر مدت زمان هر سفر دریایی بین بندر خرمشهر و کویت را چهار تا پنج ساعت اعلام کرد و گفت: سفر دریایی به صورت هفتگی و منظم توسط کشتی مسافری 'نگین' از نوع کاتاماران با ظرفیت ۲۳۵ مسافر در روزهای شنبه و چهارشنبه به مقصد کویت و روزهای یکشنبه و پنجشنبه به مقصد بندر خرمشهر انجام می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت و تجهیزات و امکانات موجود در بندر خرمشهر برای تخلیه و بارگیری کالا افزود: با وجود ظرفیت جابجایی ۱۱ هزار تُن در بندر خرمشهر فقط از ظرفیت ۲ هزار تن در سال استفاده می‌شود که یکی از دلایل استفاده نکردن از این ظرفیت وجود مغروقه‌ها در اروندرود و لایروبی نشدن آن است.

بندر خرمشهر یکی از بنادر کانتینری کشور در خلیج فارس بوده و به دلیل همجواری با کشور عراق، یک منطقه راهبردی از نظر تجاری و سیاسی محسوب می‌شود که با قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند و نزدیکی به پالایشگاه آبادان و صنایع فولاد خوزستان فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در آن فراهم است.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، بهره‌مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می‌شود.

این بندر با موقعیت راهبردی خود و نزدیکی به بازار کشورهای عراق و کویت یکی از مهمترین بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می‌آید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha