۱۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۵
کد خبر: 85156266
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس جمهوری پاکستان قرآن سوزی در سوئد را محکوم کرد

تهران- ایرنا - عارف علوی رئیس جمهوری پاکستان اقدام موهن به آتش کشیدن قرآن مجید در سوئد را به شدت محکوم کرد و گفت این واقعه دردناک احساسات میلیاردها مسلمان را عمیقا جریحه دار کرده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از رادیو پاکستان، عارف علوی تاکید کرد هردولتی باید اقداماتی برای اجتناب از چنین اقدامات اسلام ستیزانه انجام دهد.

وی جامعه بین الملل را ترغیب کرد تا برای بهبود گفت و گو و هماهنگی جهت ایجاد تاب آوری برای اعتقادات مذهبی و ارزش های یکدیگر همکاری کنند.

رئیس جمهوری پاکستان با اشاره به اینکه این واقعه دردناک احساسات میلیاردها مسلمان در سراسر جهان را عمیقا جریحه دار کرده است تاکید کرد انسانیت باید از چنین اقدامات بی معنا و نفرت انگیزی دور و به اتحادی صلح آمیز نزدیک شود.

یک افراطی سوئدی روز چهارشنبه به وقت محلی تحت حمایت مقامات و پلیس این کشور در مقابل چشمان حدود ۲۰۰ مسلمان، قرآن کریم را در بیرون مسجد اصلی استکهلم پایتخت سوئد سوزاند.

این نخستین بار نیست که کشور سوئد در لوای آزادی بیان، این بازی سیاسی را علیه مسلمانان ادامه داده و در اقدامی هنجارشکنانه و نژادپرستانه به فرد یا گروهی مجوز رسمی آتش زدن قرآن داده‌ است. سال گذشته نیز این حرکت هنجارشکنانه و غیرانسانی در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم تکرار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha