۱۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۶
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85156271
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساخت سریع اردوگاه احتمالی گروه واگنر در بلاروس

۱۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۶
کد خبر: 85156271
ساخت سریع اردوگاه احتمالی گروه واگنر در بلاروس

تهران- ایرنا- روزنامه واشنگتن پست با استناد به تصاویر ماهواره‌ای گزارش داده که یک اردوگاه برای استقرار هزاران نفر در بلاروس به سرعت در حال ساخت است که احتمال می‌رود متعلق به اعضای گروه واگنر باشد.

به گزارش ایرنا، این روزنامه آمریکایی امروز شنبه گزارش داد که یک تصویر ماهواره‌ای مربوط به روز جمعه ۳۰ ژوئن، ساخت سریع یک اردوگاه هزاران نفری در یک پایگاه متروکه در بلاروس را نشان می‌دهد. گزارش رسانه‌های محلی و تحلیل کارشناسان در مورد زمان بندی ساخت ناگهانی و سریع نشان دهنده این است که این اردوگاه می‌تواند برای استقرار نیروهای واگنر پس از شورش ناکام آنها در روسیه، در حال ساخته شدن باشد.

بررسی این تصویر ماهواره‌ای که از سوی شرکت پلنت لبز در اختیار روزنامه واشنگتن پست قرار گرفته، فاش می‌کند که در عرض یک هفته بیش از ۲۵۰ چادر جدید به ابعاد ۴.۸ متر در ۱۰.۹ متر در یک پایگاه نظامی متروکه در منطقه آسیپوویچی بلاروس بر پا شده‌اند.

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس روز سه‌شنبه گذشته گفت که به نیروهای واگنر یک پایگاه نظامی را برای استقرار آنها پیشنهاد کرده که ممکن است برخی از نیروهای واگنر با یوگنی پریگوژین رئیس این گروه در آنجا مستقر شوند.

بر اساس این گزارش، اولین نشانه‌های تغییر در این محل روز دوشنبه گذشته صورت گرفت. در طول یک روز سازه‌های متعددی در چندین ردیف ساخته شد. نیروهای بلاروسی سال ۲۰۱۸ از این پایگاه نظامی تخلیه شده بودند. واشنگتن پست تصاویر در دسترس از سال ۲۰۱۱ را مورد بررسی قرار داده که هیچ چادری در این منطقه نبوده است.

جفری لوئیس مدیر برنامه عدم اشاعه آسیای شرقی در «مرکز مطالعات عدم اشاعه جیمز مارتین» پس از بررسی این تصویر ماهواره‌ای گفت: زمان بندی (ساخت و سازها) از این دیدگاه حمایت می‌کند که چادرها مربوط به گروه واگنر هستند.

یک رسانه بلاروسی روز دوشنبه گذشته در پیام رسان تلگرام نوشت که ساکنین منطقه مورد اشاره، فعالیت عجیبی را در اطراف روستای "تسل" در منطقه آسیپوویچی گزارش کردند. یک نیروی جنگلبانی به این رسانه گفت که ۵۰ نفر از ۱۳ جنگلبانی مجاور برای ساختن اردوگاه برای گروه واگنر آورده شدند.

با اینحال واشنگتن پست نوشت که هنوز کاملا مشخص نیست که چه کسانی در این چادرها مستقر خواهند شد.

روسلان لویف یک تحلیلگر جنگی گفت: مبارزان بسیج شده روسیه از پایان سال گذشته در بلاروس آموزش دیده‌اند. این می‌تواند یک اردوگاه برای آنها باشد. نیروهای واگنر خودشان هنوز در مناطق تصرف شده اوکراین هستند. هیچ کس هنوز به بلاروس منتقل نشده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha