۶۶۰ قطعه زمین در روستاهای استان بوشهر آماده واگذاری است

بوشهر - ایرنا - معاون عمرانی روستایی بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده امسال ۶۶۰ قطعه زمین در روستاهای این استان آماده واگذاری به متقاضیان است که از این شمار تاکنون ۹۶ قطعه واگذار شده است.

علی افرند روز شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا اظهار کرد: از ابتدای فعالیت بنیاد مسکن تا پایان سال گذشته ۱۰ هزار و ۱۰۷ قطعه زمین در روستاهای این استان به متقاضیان واگذار شده است.

وی افزود: همچنین تاکنون ۷۸هزار و ۵۷ جلد سند روستایی و ۱۳ هزار و ۱۹۵ جلد سند شهری با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر صادر شده است.

افرند ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده امسال نیز ۲هزار و ۶۰۰ جلد سند روستایی و ۲هزار جلد سند شهری صادر می‌شود.

اجرای ۴۲۷ طرح عمرانی با ۲۳۵ میلیارد تومان اعتبار

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: پارسال با ۲۳۵ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی، نفت و ملی در بخش عمران روستایی ۴۲۷ طرح عمرانی اجرا شد که در زمان حاضر با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا هستند.

وی یادآور شد: از این شمار طرح روستایی ۱۴۴ طرح از محل اعتبارات استانی، ۱۷۱ طرح از محل اعتبارات نفت و ۱۱۲ طرح نیز از محل اعتبارات ملی اجرایی شده است.

بوشهر دومین استان برخوردار از طرح هادی

افرند اضافه کرد: از ۸۲۰ روستای موجود در استان ۴۰۴ روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد که در ۳۸۴ روستا حداقل یک فاز طرح هادی اجرا شده و این استان از لحاظ برخورداری طرح هادی رتبه دوم کشور را از آن خود کرده است.

وی ادامه داد: طی هشت سال گذشته آسفالت پنج میلیون و ۷۲۴ هزار و ۸۶۵ مترمربع معادل ۷۱۶ کیلومتر از معابر روستاها با مشارکت دهیاری‌ها با ۲۴۷ میلیارد تومان اعتبار انجام شده است.

افرند یادآور شد: همچنین امسال نیز براساس برنامه ۸۰۸ هزار مترمربع از معابر روستاهای استان بوشهر با ۵۱میلیارو ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار آسفالت می‌شود که تاکنون از پیشرفت فیزیکی مطلوبی برخوردار است.

بازنگری طرح هادی ۲۳۶ روستا

وی گفت: در زمان حاضر بازنگری نقشه طرح هادی ۲۳۶ روستا انجام شده و قرار است سالانه ۱۰ درصد بازنگری طرح‌های هادی روستایی انجام شود که امسال تلاش می‌شود این رقم به ۵۵ درصد افزایش یابد.

افرند اضافه کرد: همچنین در این مدت تعیین محدوده ۴۶ روستا انجام شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان بوشهر در خصوص اجرای طرح در روستاها از محل عوائد فروش زمین گفت: طی سال‌های ۱۴۰۰و ۱۴۰۱ معادل ۲۳میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان طرح هادی از محل عوائد فروش زمین اجرا شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha