معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: نتایج تحقیقات پزشکی در اختیار مردم قرار می‌گیرد

بوشهر - ایرنا - معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: کارگروه ترجمان دانش با هدف ارائه ساده و قابل استفاده، نتایج تحقیقات این دانشگاه را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

به گزارش ایرنا، دکتر اکرم فرهادی روز شنبه در حاشیه بازدید از مراکز تحقیقاتی وابسته به پژوهشکده علوم زیست پزشکی خلیج فارس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تحقیقات خوبی که می‌تواند سالانه پاسخگوی بخشی از نیازهای مردم باشد انجام می‌شود، اما بسیاری از مردم و حتی سیاست‌گذاران و مسئولین استانی از این تحقیقات مطلع نیستند به همین دلیل کارگروه ترجمان دانش در دانشگاه در راستای ارائه اطلاعات لازم به مخاطبین فعال شده است.

وی افزود: تحقیقات در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر جامعه‌محور و پاسخگوی نیازهای جامعه است که رویکرد وزارت بهداشت در حوزه تحقیقات بسیار کلیدی، کلان و همراه با اثرگذاری طرح‌ها و فعالیت‌ها نیز همین گونه است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه ترجمان دانش با ظهور دانشگاه‌های نسل سوم به بعد خود را بیشتر نشان می‌دهد، تصریح کرد: ترجمان دانش به این معنا است که افرادی که مجری تحقیقات بوده و مشکلات را احصا می‌کنند نتایج را به‌صورت ساده و قابل‌استفاده در اختیار مخاطبان قرار دهند.

فرهادی ادامه داد: مطالعه هم‌گروهی و آینده‌نگر «سلامت سالمندی بوشهر» با هدف تعیین عوامل مختلف مؤثر بر سلامت سالمندان و شیوع آن‌ها بیش از یک دهه است که در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: فراهم کردن اطلاعات موردنیاز برای تصمیم‌گیری پزشکان، سیاست‌گذاران، مدیران برنامه‌های بهداشتی و خود سالمندان و برداشتن گام‌های جدی در جهت پیشگیری از وقوع خطرات ناشی از بروز مشکلات دوران سالمندی و بهبود کیفیت زندگی سالمندان و جلوگیری از تحمیل بار مالی به اقتصاد خانواده‌ها و جامعه از جمله اهداف عملکردی این کار مطالعاتی است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مطالعه هم‌گروهی سلامت سالمندی بوشهر از سال ۱۳۹۰ با ورود سه هزار سالمند ساکن در بندر بوشهر آغاز شده و تاکنون سه فاز از آن انجام‌گرفته است.

وی افزود: همچنین بر اساس داده‌های این مطالعه، تاکنون بیش از ۶۰ مقاله و طرح پژوهشی تدوین شده و هم‌اکنون نتایج آن باهمت کارگروه ترجمان دانش دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در حال تدوین و انتشار است.

فرهادی اضافه کرد: باهدف در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر طراحی‌شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha