۱۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۷
کد خبر: 85156402
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چین خواستار ارائه کمک‌های بشردوستانه به سوریه شد

تهران- ایرنا- معاون نماینده چین در سازمان ملل خواستار افزایش کمک‌های بیشتردوستانه بیشتر به منظور پر کردن شکاف بودجه برای رسیدگی به وضعیت انسانی در سوریه شد.

به گزارش روش شنبه ایرنا از رادیو بین‌المللی چین، «گنگ شوانگ»، معاون نماینده دائمی چین در سازمان ملل در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره سوریه گفت، در حال حاضر، شکاف عظیم بودجه برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به سوریه بر عملیات امدادی و پروژه بازسازی سریع سوریه تاثیر گذاشته است. ما امیدواریم که طرف های ذینفع به تعهدات خود عمل کنند و حمایت های مالی خود از سوریه را افزایش دهند.

وی اضافه کرد: دولت سوریه گذرگاه های مرزی باب السلام و الراعی را به منظور تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه به سوریه و صدور ویزا برای فعالان کمک‌های بشردوستانه باز کرده و چین نیز مانند دیگر طرف ها، از این اقدام استقبال می کند.

وی خاطرنشان کرد، شورای امنیت باید بر حسب آخرین روند پیشرفت اوضاع در سوریه و اجرای قطعنامه ۲۶۷۲، به برنامه ریزی برای مرحله بعدی کار خود بپردازد تا به کاهش بحران انسانی در سوریه کمک شود.

وی شورای امنیت را به ارائه یک راه عملی برای از بین بردن موانع تحویل فرامرزی کمک ها و ارتقاء کارآیی و گسترش دامنه این امور تشویق کرد و گفت: شورای امنیت باید جریان روان و قابل پیش‌بینی کمک‌های انسانی را تضمین کند.

معاون نماینده دائمی چین در سازمان ملل مواد منفجره و مین های باقی مانده از جنگ در سوریه را تهدیدی برای امنیت فعالانه کمک‌های بشردوستانه خواند و خواستار آن شد که عملیات خنثی کردن و پاکسازی این مواد نیز در پروژه بازسازی سریع سوریه گنجانده شود.

وی در سخنان خود خطاب به برخی از کشورهای خاص گفت، برخی کشورها از یک سو نگرانی خود از وضعیت انسانی سوریه را ابراز می کنند و از شورای امنیت می خواهند قطعنامه حل بحران انسانی سوریه را تصویب کند و از سوی دیگر همزمان به تحریم‌های یک جانبه علیه سوریه ادامه می دهند که هر روز باعث وخیم تر شدن وضعیت اقتصادی و انسانی سوریه می شود.

او این رفتار را متناقض و ریاکارانه خواند و گفت: چنین کاری دقیقا مثل آن است که همزمان با انجام عمل احیای قلبی و ریوی یک بیمار، گلوی او را بفشارند تا خفه شود. او افزود می خواهم برای بار دیگر تاکید کنم که همه تحریم های یک جانبه غیرقانونی علیه سوریه باید بدون هیج قید و شرطی لغو شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha