امارات خواهان ایجاد سازوکار مؤثر حفظ حرمت ارزش‌ها و باورها شد

تهران - ایرنا- مشاور رئیس امارات در امور بین الملل تاکید کرد که ابراز خشم شدید در مقابل اقدام جنایتکارانه هتک حرمت و سوزاندن قرآن کریم در سوئد، واکنشی طبیعی است و ابوظبی خواهان تلاش برای ایجاد سازوکار مؤثر حفظ حرمت ارزش‌ها و باورها در جهان است.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از میدل ایست نیوز، انور قرقاش مشاور رئیس امارات در امور بین الملل در توییت خود خواستار ساماندهی تلاش ها و هماهنگی مواضع جمعی برای ایجاد سازوکاری موثر در حفظ ارزش ها و باورهای اسلامی و عرب و نیز مصون سازی جوامع اسلامی در برابر فرهنگ مهاجم شد که برخی به دنبال ترویج جهانی آن هستند.

این مقام اماراتی روز پنجشنبه نیز گفته بود که تجاوز آشکار به عقاید اسلامی به بهانه آزادی اندیشه، موجب ایجاد نفرت می شود.

چهارشنبه گذشته یک فرد افراطی به نام سلوان مومیکا (37 ساله) پس از آن که پلیس این کشور مجوزی برای برگزاری تظاهرات را صادر کرد، یک نسخه از قرآن کریم را پاره کرد و در مسجد مرکزی استکهلم آتش زد.

این هتک حرمت ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد با موج گسترده ای از محکومیت ها بویژه در جهان اسلام روبرو شده است و مقامات، سیاستمداران و شخصیت های دینی و مردمی در کنار ملت های اسلامی خواهان مقابله با چنین اقدامات جنایتکارانه ای شده اند که به بهانه «آزادی اندیشه و بیان» در غرب تکرار می شود. آنها همچنین بر لزوم جرم انگاری هرگونه اهانت و هتک حرمت به مقدسات تاکید کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha