خیرین بیش از ۲۴ میلیارد تومان به حوزه سلامت کرمانشاه کمک کردند

کرمانشاه- ایرنا- مدیر سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: خیرین حقیقی، شرکت‌ها، بنگاه‌های اقتصادی، سازمان‌های مردم‌نهاد و موسسات خیریه سلامت، سال گذشته ۲۴۱ میلیارد و ۵۰۱ میلیون ریال به حوزه بهداشت استان کمک کردند.

حجت الاسلام «اسماعیل قبادی» روز دوشنبه به ایرنا افزود: از مبلغ فوق بیش از ۸۰ میلیارد ریال صرف احداث واحدهای ارایه خدمات سلامت شامل چهار باب خانه بهداشت و ۲ مرکز خدمات جامع سلامت شده و مبلغ ۱۸۷ میلیارد ریال نیز برای خرید و اهدا تجهیزات اداری و پزشکی هزینه شده است.

به گفته وی، این تجهیزات شامل تخت جراحی ارتوپدی، سل کانتر، دی سی شوک، انکوباتور نوزاد، دستگاه ECG، ست اورلوژی، اسپکتروفتومتر، پمپ سرم، سانتریفیوژ، اتو آنالایزر، اسکرابر، میکروسکوپ، سونی کید، فور، اتوسکوپ، لارنگسکوپ، ونتیلاتور، ساکشن، ترالی احیاء، تخت معاینه، ست چشم پزشکی، ترازوی اطفال و بزرگسال، صندلی همراه بیمار، کپسول اکسیژن، بن ماری و فشارسنج مورد نیاز شبکه‌های بهداشتی درمانی و بیمارستان‌ها است.

مدیر سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری احداث یک پایگاه فوریت‌های پزشکی در شهرستان پاوه و تعمیر و بازسازی بخش اطفال بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود با مشارکت خیرین سلامت خبر داد.

وی یکی دیگر از مهمترین دستاوردهای این مدیریت در سال گذشته را کسب عنوان دانشگاه برتر در حوزه مشارکت اجتماعی سلامت در سطح کشور برشمرد.

به گفته وی، همکاری با گروه‌های داوطلب و جهادی در اجرای ۶ پروژه جهادی در مناطق محروم و کم برخوردار استان نیز از دیگر فعالیت‌های این حوزه بوده که در همین راستا و به منظور بهره‌مندی بهینه از امکانات، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موسسات خیریه کشوری تفاهم‌نامه همکاری با موسسه خیریه پزشکی مهرنوین برای ارایه خدمات تخصصی پزشکی رایگان به زنان بی سرپرست و کودکان منعقد شد.

قبادی، جلب مشارکت و همکاری پزشکان و دندانپزشکان خیّر در ارایه خدمات درمانی رایگان به بیماران نیازمند در سطح استان و کشور و جلب همکاری و مشارکت خیرین خارج از کشور در تأمین زیرساخت‌ها و نیازمندی‌های حوزه سلامت استان را از دیگر اقدامات حوزه سازمان مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دانست.

وی در پایان عنوان کرد: در حوزه سازمان‌های مردم‌نهاد و مؤسسات خیریه سلامت هم اکنون ۱۴ مؤسسه خیریه بیمارستانی در استان تأسیس و مشغول فعالیت بوده که در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۱ میلیارد ریال جلب مشارکت داشته اند و ۳۸ سمن فعال در حوزه سلامت در زمینه اجرای برنامه‌های سلامت محور و طرح‌های ملی در راستای ارتقا سطح سواد سلامت آحاد مختلف جامعه با دانشگاه همکاری می‌کنند.

در استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت هم اکنون بیش از چهار هزار تخت بیمارستانی در قالب ۲۵ بیمارستان دولتی، نیمه دولتی، نظامی و خصوصی فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha