۱۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۰۵
کد خبر: 85156605
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۸.۵ درصدی فضاهای بهداشتی مدارس در دولت سیزدهم

شیراز - ایرنا - مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: فضاهای بهداشتی مدارس در دولت سیزدهم ۸.۵ درصد افزایش یافت، در حالی که پیش از آن، این فضاها سالانه تنها نیم درصد رشد داشت.

اعظم گودرزی شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دنبال این رشد، بسیاری از مدارس به اتاق بهداشت تجهیز شدند و این روند ادامه دارد.

وی ادامه داد: در زمان حاضر ۶ هزار و ۵۰۰ مربی بهداشت در مدارس سراسر کشور فعال هستند که از این نظر با کمبود مواجه هستیم.

مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: برای جبران این کمبود امسال ۴۰۰ دانشجو معلم رشته مراقب سلامت در دانشگاه فرهنگیان جذب شد که با کمک دانشگاه علوم پزشکی آموزش می‌بینند و جذب می‌شوند.

گودرزی یادآور شد: پذیرش دانشجو در این رشته از سال گذشته آغاز شده و با احتساب ۳۱۰ دانشجو معلم پذیرفته شده در آن سال، در سال ۱۴۰۴ تعداد ۷۱۰ مراقب سلامت در مدارس کشور مشغول بکار می‌شوند.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی این مربیان در سلامت و خودمراقبتی دانش آموزان، گفت: هم اکنون برای جبران کمبود مراقبان سلامت، دیگر فرهنگیان علاقمند برای ایفای نقش به عنوان سفیران سلامت و رابطان سلامت مدارس آموزش می‌بینند.

مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش اظهارکرد: این دفتر با استناد به اسناد بالادستی مانند سند بنیادین تحول آموزش و پرورش و منویات رهبر معظم انقلاب، برای تربیت دانش آموز تمام ساحتی تلاش می‌کند که ساحت زیستی و بدنی از مهمترین ساحت‌های ۶ گانه یک دانش آموز است.

آموزش مدیریت بحران به مربیان بهداشت مدارس

گودرزی ادامه داد: در راستای جذب و توانمندسازی نیروی انسانی برای فعالیت در حوزه بهداشت مدارس امسال ۱۰ درصد از این مراقبان در دوره‌های تربیت مدرس مدیریت بحران بهداشت مدارس شرکت می‌کنند و آموزش‌های لازم را از سوی اساتید بنام این حوزه فرا می‌گیرند تا به سایر فرهنگیان فعال در این حوزه منتقل کنند.

وی افزود: ۶۵۰ مراقب سلامت کشور در مرکز پنج استان فارس، خراسان رضوی، کردستان، آذربایجان شرقی و قم این آموزش‌ها را فرا می‌گیرند که این روند با آموزش نزدیک به ۲۵۰ فرهنگی در شیراز آغاز شد.

مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تولید محتوا در حوزه بهداشت مدارس، گفت: با توجه به اینکه دانش‌آموزان ساعت درسی با این موضوع ندارند، برخی دانش‌آموزان کتاب سفیران سلامت دانش‌اموزی را در هر مقطع تحصیلی ۱۶ جلسه آموزش می‌بینند و هر دانش‌آموز حاضر در این دوره‌ها باید آموزش‌های خود مراقبتی بهداشتی به ۱۰ دانش‌آموز دیگر نیز منتقل کند.

گودرزی یادآور شد: علاوه بر این, کتاب سلامت بهداشت نیز در پایه دوازدهم به دانش‌آموزان همه رشته‌ها تدریس می‌شود تا به عنوان خروجی‌های سیستم آموزش و پرورش که وارد مرحله‌ تازه ای از زندگی خود می‌شوند از این آموزش‌های مهارتی بهره ببرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha