چین : آموزش تجارت الکترونیک برای جوانان آفریقایی امری ضروری است

تهران-ایرنا- مقامات چینی در حاشیه سومین نمایشگاه اقتصادی -تجاری چین و آفریقا تاکید کردند که در دوره کنونی با توجه به پیشرفت و توسعه زیر ساخت‌های لازم برای تجارت الکترونیک، آموزش تجارت الکترونیک برای جوانان آفریقایی امری ضروری است.

به گزارش ایرنا از روزنامه گلوبال تایمز ، «ژونگ زیو» معاون رئیس جمهور و دبیر کل انجمن تجارت خدمات چین در حاشیه سومین نمایشگاه اقتصادی و تجاری چین و آفریقا گفت: ارتقای مهارت‌های تجارت الکترونیک برای جوانان آفریقایی امر یضروری است که ممکن است سبب کسب‌وکاری شبیه به علی‌بابا چین در کشورهایشان شوند.

بعد از شیوع بیماری کرونا و توسعه روابط تجاری به طور الکترونیک، روابط بین کشورهای آفریقایی و چین نیز از حالت سنتی خارج شد و استفاده از تجارت الکترونیک گسترش یافت. این موضوع به تسهیل تجارت بین دو طرف کمک کرده است.

سومین نمایشگاه اقتصادی و تجاری چین و آفریقا روز پنجشنبه (هشتم تیر) در شهر چانگشا استان یون‌نان چین با موضوع توسعه مشترک برای آینده مشترک گشایش یافت و تا فردا (۱۱ تیر) ادامه خواهد داشت.

چین : آموزش تجارت الکترونیک برای جوانان آفریقایی امری ضروری است

«آنتونیو ماریا آفونسو پدرو» دبیر اجرایی کمیسیون اقتصادی آفریقا در این رابطه گفت: معاملات تجارت الکترونیک در آفریقا در حال گسترش است و بر اساس گزارش روزنامه خلق چین تراکنش های تجارت الکترونیک منطقه ای تا سال ۲۰۲۴ پنجاه درصد افزایش خواهد یافت و خریداران الکترونیکی از ۳۳۴ میلیون نفر در سال ۲۰۲۰ به ۵۱۹ میلیون نفر در سال ۲۰۲۴ خواهند رسید که نشان از افزایش ۵۶ درصدی دارد.

«سیابونگا سیپریان کوله» سفیر آفریقای جنوبی در چین با حضور در غرفه این کشور در این نمایشگاه به طور برخط در بستر اینترنت به تبلیغ چای آفریقای جنوبی و نحوه تهیه چای این کشور پرداخت و اعلام کرد: امیدواریم که تازه واردان جذب تجارت الکترونیک در آفریقا شوند.

«یانگ تائو» بنیانگذار کیلی مال درحاشیه این نمایشگاه گفت: هر کشور آفریقایی پایه ایجاد یک بخش تجارت الکترونیک محلی را دارد و با تقویت زیرساخت‌های پیشرفته لازم سبب افزایش حضور افراد در بازار تجارت الکترونیک، توسعه کارآفرینی و اشتغال در آفریقا خواهد شد.

کیلی مال اولین شرکت چینی بود که وارد صنعت اینترنت و تجارت الکترونیک در آفریقا شد.

در حال حاضر، بیش از هشت هزار شرکت و شخص چینی و آفریقایی با افتتاح بیش از ۱۲ هزار فروشگاه و فروش حدود یک میلیون نوع محصول مختلف، کسب و کار خود را در پلتفرم کیلی مال راه اندازی کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha