۱۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۰۸
کد خبرنگار: 988
کد خبر: 85156827
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جزییات هزینه کرد عوارض آلایندگی اهواز اعلام شد

۱۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۰۸
کد خبر: 85156827
جزییات هزینه کرد عوارض آلایندگی اهواز اعلام شد

اهواز - ایرنا - شهردار اهواز جزییات هزینه کرد ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال عوارض آلایندگی این کلانشهر را در راستای شفاف سازی اعلام کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا رضا امینی در گفت و گویی رسانه‌ای بیان کرد: عوارض آلایندگی از مطالبات اصلی شهرداری اهواز و شهرداری‌های خوزستان، بود که سال‌ها پرداخت نمی‌شد، اما با شکایت شهرداری اهواز در سال‌های گذشته، مقام قضایی پارسال، رای به پرداخت حقوق مردم اهواز به عنوان عوارض آلایندگی داد و از ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته که سهم این شهرداری ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

وی گفت: این مبلغ در قالب پروژه‌هایی، به شورای اسلامی شهر اهواز پیشنهاد شد و پس از بررسی و اصلاح در آنها هزینه شد و بخشی نیز در حال هزینه شدن است.

شهردار اهواز از جمله هزینه‌های اختصاص یافته از عوارض آلایندگی را احداث تقاطع غیر هم سطح دانشگاه شهید چمران یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، احداث پل ال ۴۰۰ در تقاطع شهید بندر یک هزار میلیارد ریال، خرید قیر و مصالح آسفالت سه هزار میلیارد ریال، احداث خیابان شهید علاف در ادامه پل نهم ۷۰ میلیارد ریال، تکمیل رمپ‌ها و لوپ‌های پل‌های کارون ۳۰۰ میلیارد ریال، زیرگذر۱۸ متری کیان آباد ۳۰۰ میلیارد ریال، پروژه‌های محرومیت زدایی شامل فضای سبز، پیاده رو و آسفالت یک هزار میلیارد ریال و ساماندهی ورودی‌های شهر اهواز را یک هزار میلیارد ریال بیان کرد.

وی ادامه داد: زیباسازی شهری ۱۰۰ میلیارد ریال، تقویت روشنایی معابر و فضای سبز شهری ۱۰۰ میلیارد ریال، تکمیل پارکینگ طبقاتی طالقانی ۵۰۰ میلیارد ریال، ترمیم و احداث ایستگاه‌های اتوبوس ۱۰۰ میلیارد ریال، باکس ریل‌های راه آهن ۲۰۰ میلیارد ریال، احداث خطوط اتوبوس تندرو ۴۰۰ میلیارد ریال، باز زنده سازی و ساماندهی بخشی از حاشیه رودخانه کارون ۳۰۰ میلیارد ریال، پروژه دفع آب‌های سطحی ۵۰۰ میلیارد ریال، توسعه شبکه آب خام برای آبیاری فضای سبز ۵۰۰ میلیارد ریال، ترمیم و بازسازی ۴۰ زمین ورزشی روباز ۳۰۰ میلیارد ریال و تکمیل سه فرهنگ‌سرا در محلات اهواز با مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال را از دیگر محل‌های هزینه کرد عوارض آلایندگی اهواز اعلام کرد.
امینی گفت: مجموعه اعداد بیان شده ۱۱ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال است که ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل عوارض آلایندگی تامین و بقیه به میزان ۷۷۰ میلیارد ریال از محل منابع شهرداری به این پروژه‌ها اختصاص یافته و تاکنون هفت هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال از این رقم هزینه شده و بقیه نیز به صورت سپرده در بانک برای آسفالت و تکمیل برخی از این طرح‌ها نگهداری می‌شود.

گفتنی است وجود صنایع آلاینده در خوزستان از جمله نفت، گاز ، پتوشیمی، فولاد ، نیشکر و... موجب شده تا آلایندگی در نقاط شهری و روستایی خوزستان بالا باشد که موجب بروز مشکلات بهداشتی، و زیست محیطی برای ساکنان شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha