۱۰ تیر ۱۴۰۲، ۲۲:۳۸
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85156970
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

مردم همدان هتک حرمت به قرآن کریم را محکوم کردند

۱۰ تیر ۱۴۰۲، ۲۲:۳۸
کد خبر: 85156970
مردم همدان هتک حرمت به قرآن کریم را محکوم کردند

همدان-ایرنا- تجمع اعتراض‌آمیز مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان در محکومیت هتک حرمت و سوزاندن قرآن کریم در سوئد عصر امروز شنبه در محوطه امامزاده عبدالله این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این آیین با حضور آیت الله "حبیب الله شعبانی موثقی" نماینده ولی فقیه در استان همدان، حجت الاسلام "احمد حسین فلاحی" نماینده مردم شهرستان های همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی و سایر مقامات استانی و شهرستانی برگزار شد و مردم همدان با تجمع خود اعلام کردند که امت اسلام به دشمنان اسلام و مسلمین اجازه توهین به مقدسات و ارزش های دینی را نخواهد داد.

مردم همدان هتک حرمت به قرآن کریم را محکوم کردند

در این تجمع چند صد نفری که به همت بسیج دانشجویی سپاه انصارالحسین(ع) برگزار شد تمامی اقشار مردم با سردادن شعارهای "الله اکبر"، "مرگ بر آمریکا "، "سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن"، "حیدر حیدر"، "هتاکان قرآن اعدام باید گردند"، " مرگ بر اسرائیل"، "مرگ بر انگلیس" و "حرمت قرآن ما عزیزتر از جان ما" هتک حرمت به قرآن کریم را محکوم کردند.

مردم همدان هتک حرمت به قرآن کریم را محکوم کردند

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان همدان در این آیین اظهار داشت: دین اسلام دین رأفت و رحمت است و هیچ گاه دین ما، ما را به سمتی سوق نخواهد داد که به مقدسات سایر ادیان بی احترامی کنیم.

حجت‌الاسلام محمدمهدی حاجیلویی‌محب افزود: در کشور ما اقلیت‌ها آزادانه از همه حقوقی که مسلمانان بهره می برند، بهره مند هستند.

مردم همدان هتک حرمت به قرآن کریم را محکوم کردند

وی ادامه داد: اهانت نکردن به مقدسات سایر ادیان در کشور نشان دهنده هم زیستی مسالمت آمیز ماست و این اهانت در ایام خاص و زمانی که مسلمانان در ایام حج هستند آن هم با مجوز رسمی حق مسلمانان نیست.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان همدان گفت: روا نیست با نام آزادی بیان به مقدس ترین کتاب آسمانی میلیون ها مسلمان هتک حرمت شود، در صورتی که اگر از خود این افراد انتقاد شود شدیدترین رفتار را دارند.

در پایان این آیین بیانیه بسیج دانشجویی قرائت شد.

به گزارش ایرنا، روز چهارشنبه هفتم تیرماه یک افراطی سوئدی تحت حمایت مقامات و پلیس این کشور در مقابل چشمان حدود ۲۰۰ مسلمان، قرآن را در بیرون مسجد اصلی استکهلم پایتخت سوئد سوزاند.

در سال های اخیر برخی کشورهای اروپایی و به خصوص حوزه اسکاندیناوی صحنه تعدی و هتک حرمت مقدسات مسلمانان بوده است.

در سایه حمایت پلیس سوئد، راست گرایان افراطی اقدام به آتش زدن قرآن کریم کرده و اعتراض های مسلمانان نیز با سرکوب روبرو شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha