۱۱ تیر ۱۴۰۲، ۸:۱۷
کد خبر: 85157083
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲ زائر مازندرانی در مکه مکرمه فوت شدند

۱۱ تیر ۱۴۰۲، ۸:۱۷
کد خبر: 85157083
 ۲ زائر مازندرانی در مکه مکرمه فوت شدند

ساری- ایرنا- مدیرکل حج و زیارت گفت: ۲ زائر مازندرانی از کاروان‌های بهشهر و نوشهر در حج تمتع امسال در مکه مکرمه به دلیل سکته فوت شدند.

عباس اسمعیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :‌ امسال بیش از چهار هزار و ۴۰۰ نفر از استان مازندران برای انجام مناسک حج به عربستان اعزام شدند.

وی ادامه داد ‌:‌ این افراد در قالب ۳۰ کاروان در سرزمین وحی مکه مکرمه حضور دارند و تمامی حجاج مدینه قبل استان مازندران در مسجد شجره محرم و پس از انجام عمره تمتع در مشاعر مقدسه عرفات منا مزدلفه ب کردند.

مدیر کل حج و زیارت مازندران گفت: سپس زائران با حضور در مسجدالحرام اعمال مناسک را انجام دادند.

اسمعیلی اعلام کرد :‌به جز فوت ۲ زائر مازندرانی کاروان‌های بهشهر و نوشهر، ‌ مابقی حجاج در صحت و سلامت هستند.

 ۲ زائر مازندرانی در مکه مکرمه فوت شدند

بازگشت حجاج از ۱۲ تیرماه

اسمعیلی گفت :‌ پرواز بازگشت حجاج مازندران از ساعتهفت و ۱۰ دقیقه صبح به وقت مدینه منوره در روز ۱۲ تیرماه آغاز و تا روز قبل از ۱۶ تیر ماه ۱۴۰۲ پایان خواهد یافت.

وی ادامه داد :‌ علی رغم میانگین سنی بسیار بالای حجاج مازندرانی با پیش‌بینی و برنامه‌ریزی بسیار خوبی که از سوی سازمان با همکاری مرکز پزشکی حج انجام شد عملیات حج به نحو مطلوب و شایسته‌ای انجام پذیرفت.

اداره کل حج و زیارت مازندران پیشتر از افزایش ۳۰۰ درصدی تعداد زائران حج تمتمع امسال در مازندران به عنوان ویژگی این سفر اعلام کرد. پارسال یک هزا رو ۵۰۰ نفر از مازندران به این سفر رفتند.

حدود ۶۰ درصد زایران مازندارنی سالمند و بیش از ۶۵ سال سن دارند و حتی در برخی از کاروان های این استان افرادی با سن بالای ۸۰ سال، قرار است به حج تمتع اعزام شوند.

با توجه به این شرایط طبق هماهنگی صورت گرفته با مرکزپزشکی حج با متولی گری سازمان هلال احمر عهده دار معاینات و درمان زایران در مدت حضور حجاج در کشور عربستان است ایجاد بیمارستان در نقاطی که مناسک حج انجام شد در هتل محل اقامت زائران نیز ‌درمانگاهها انجام شده است.

 ۲ زائر مازندرانی در مکه مکرمه فوت شدند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha