امنیت امروز آذربایجان‌غربی حاصل اقدامات میدانی انتظامی و امنیتی و پشتیبانی قاطع قضایی است

ارومیه - ایرنا - رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی‌ گفت: امنیتی که امروز در استان شاهد آن هستیم حاصل اقدامات میدانی نیروهای انتظامی و امنیتی و پشتیبانی های قاطع قضایی است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی شنبه‌شب در چهارمین جلسه شورای قضایی آذربایجان غربی به صورت مشترک با فرماندهان انتظامی و مرزبانی استان، با تبریک اعیاد قربان و غدیر، دهه ولایت و امامت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای راه عدالت به ویژه شهید دکتر بهشتی و یاران باوفایش افزود: اهمیت هماهنگی، هم پوشانی و این همدلی و انسجام و برادری لذت کار را بسیار می‌کند و این جلسات برای ارتقای این همدلی ها است.

وی ادامه داد: امنیت مهمترین مقوله هر جامعه بوده و مردم در مقوله امنیت چشمشان به دو مجموعه قضایی و انتظامی است از این رو خداوند را شاکریم که در چنین نظام مقدسی در تولید، حفظ و ارتقای امنیت در این استان خاص و ویژه با حداقل امکانات خدمت و تلاش می کنیم و آذربایجان غربی در سایه این تلاش‌ها یکی از استان‌های امن کشور است.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی‌ تاکید کرد: مردم باید دغدغه امنیت نداشته باشند و در تمامی حوزه‌ها امنیت را حس کنند و این امر حاصل این جلسات و هم اندیشی هاست.

عتباتی با اشاره به توفیقاتی که در حوزه امنیت استان به‌دست آمده این امر را حاصل اقدامات میدانی نیروهای انتظامی و امنیتی با پشتیبانی های قاطع قضایی دانست و با اشاره به تعیین معاونین قضایی ناظر بر حوزه‌های قضایی اظهار کرد: این معاونین پل ارتباطی بین حوزه‌های قضایی و مجموعه مدیریتی دادگستری استان است و هر موضوعی که نیاز به جلسه هماهنگی و پیگیری است از این طریق مجموعه مدیریتی دادگستری استان را در جریان آنها قرار داده و حتماً از این ظرفیت در جهت پیشبرد اهداف بهره برد.

وی بر لزوم گزارش ترک فعل ها و سهل انگاری برخی از مدیران به دستگاه قضایی و سازمان بازرسی هم پرداخت و گفت: موضوعاتی که مردم را رنج می دهند و در علت آنها ترک فعل مدیران و سهل انگاری آنها محرز است می بایست هم به مجموعه بازرسی استان و هم به دستگاه قضایی گزارش گردند و این مطالبه جدی مجموعه مدیریتی استان است.

تقویت اکیپ های ویژه جلب محکومان متواری و زندانیان غایب از مرخصی که خود این امر پیشگیری کیفری می باشد، تقویت پاسگاه های مرزبانی، آموزش الزامات مباحث حقوقی برای نیروهای انتظامی و موضوعاتی از این قبیل از دیگر مسائلی بود که عتباتی در این جلسه به آنها پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha