۱۱ تیر ۱۴۰۲، ۹:۲۶
کد خبرنگار: 1250
کد خبر: 85157192
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۸ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های تهران شناسایی شد

دماوند - ایرنا -  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای تهران با اشاره به اینکه ۱۰۸ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های این استان شناسایی شده‌، گفت: رسیدگی به وضعیت  این نقاط در دستور کار راهداری قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، مهدی خضری شامگاه شنبه در نشست شورای ترافیک شهرستان دماوند با بیان اینکه ۲۸ نقطه حادثه‌خیز مربوطه به حوزه شرق استان تهران است، اظهار داشت: برای رسیدگی به وضعیت بسیاری از این نقاط حادثه‌خیز اعتبارات ویژه نیاز داریم.

وی افزود: دوربرگردان سربندان یکی از نقاط پر حادثه در محور دماوند – فیروزکوه است که این نقطه با همت مسئولان راهداری اصلاح شد.

اصلاح ۱۱ نقطه حادثه‌خیز شهرستان دماوند به ۵۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

معاون راهداری مدیرکل حمل و نقل جاده ای استان تهران نیز در این نشست با بیان اینکه اصلاح ۱۱ نقطه حادثه‌خیز شهرستان دماوند به ۵۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد روکش آسفالت برای محورهای شهرستان دماوند در سال جاری اجرایی می‌شود.

عارف امرایی اظهار داشت: براساس نتیجه بررسی‌های انجام شده توسط کمیسیون ایمنی راه‌های کشور، در سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ حدود چهار هزار و ۴۵۶ فقره تصادف در سامانه جامع تصادفات ثبت شده و براساس اطلاعات ثبت شده در سامانه جامع تصادفات، ۸۸۷ نقطه پر تصادف در سطح کشور شناسایی شدند.

وی افزود: ۱۰۸ نقطه از نقاط حادثه‌خیز شناخته شده کشور متعلق به استان تهران هستند که ۱۱ نقطه حادثه‌خیز استان تهران در حوزه شهرستان دماوند قرار دارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: راهداری تا به امروز توانست ۲ نقطه پیچ سیدالشهدا (ع) و دوربرگردان سربندان را به صورت کامل اصلاح هندسی و ایمن‌سازی کند؛ ۲ نقطه حادثه‌خیز در محور کیلان به سمت ساران هستند که اداره کل راه و شهرسازی کار اصلاح و ایمن‌سازی انها را انجام می‌دهد و امیدواریم ظرف ۲ ماه آینده کار تمام می‌شود.

امرایی ادامه داد: هفت نقطه حادثه‌خیز باقیمانده محور دماوند – فیروزکوه محدوده‌های آبسرد، آیینه‌ورزان و جابان قرار دارند و در نتیجه کارشناسی ابتدایی پلیس‌راه و مجموعه راهداری مشخص شد که نقاط مذکور باید تجمیع شود.

معاون راهداری مدیرکل حمل و نقل جاده ای استان اضافه کرد: راهداری ظرف هفته آینده قراردادی را با مشاور منعقد می‌کند و بعد از اینکه مشاور طرح را نهایی کرد و اعتبار آن تامین شد، عملیات اجرایی نقاط مذکور را انجام می‌دهیم.

امرایی یادآور شد: سه نقطه هم در مسیر سیدآباد به سمت دلیچایی هستند و به محض اینکه طرح مشاور برای اصلاح آنها آماده شد، سعی می‌کنیم که در صورت تامین اعتبار، عملیات اجراییشان را آغاز کنیم.

وی ادامه داد: دوربرگردان مهرآباد نیز یکی از ۱۱ نقطه حادثه‌خیز شهرستان دماوند است و ما برنامه‌ریزی می‌کنیم که طرح جامع و کاملی برای اصلاح آن از طرف مشاور ارائه و در سال جاری عملیاتی شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد روکش آسفالت برای شهرستان دماوند در سال جاری اجرایی می‌شود، بخشی از کار شروع شده و بخش دیگری از کار باقیمانده است و ما امیدواریم که با اتمام کار حدود ۵۰ کیلومتر از جاده های اصلی و فرعی شهرستان تا پایان سال روکش شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha