۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۲۲
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85157249
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملیات اجرایی جابه‌جایی روستای سید محمد لردگان آغاز شد

شهرکرد- ایرنا- رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: پس از سیل ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۶ و بروز حادثه در روستای سید محمد لردگان، مطالعات ارزیابی خطر توسط مشاور انجام و پس از تصویب در کارگروه‌های مختلف، جابه‌جایی روستا به محل جدید به تصویب رسید.

فرشید ریاحی سامانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: محل جدید روستا در محدوده عرفی زمین‌های روستای سید محمد و در حدود ۲ کیلومتری از محل قدیم روستا قرار دارد که بعد از برداشت میدانی توسط گروه‌های نقشه‌بردار، مجوز برای حدود ۷.۹ هکتار زمین صادر شد.

وی تصریح کرد: از محل مصوبه تاریخ دهم آبان ۱۴۰۱ هیات دولت، حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات و کمک بلاعوض برای ساخت واحدهای مسکونی حادثه‌دیدگان تخصیص داده شد و از محل آن عملیات اجرایی ۱۴۸ واحد مسکونی با زیر بنای حدود ۱۲۰ مترمربع آغاز شد.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری، به هر واحد مسکونی ۲۳۰ میلیون تومان تسهیلات شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت و ۳۰ میلیون تومان تسهیلات معیشتی و ۷۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

ریاحی خاطرنشان کرد: علاوه‌بر تسهیلات و کمک‌های بلاعوض به هر واحد مسکونی تعداد ۱۶۰ کیسه سیمان رایگان تخصیص داده شد و خاکریزی داخل کرسی‌چینی و حمایت‌های فنی و مهندسی و نظارت بر ساخت واحدهای مسکونی جدید نیز از سوی بنیاد مسکن به طور پیوسته در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای بیش از۸۰۰ روستای دارای سکنه است که از این تعداد ۵۷۵ روستا دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار است.

حدود ۳۴۰ هزار نفر در روستاهای چهارمحال و بختیاری سکونت دارند که این رقم ۳۶ درصد جمعیت این استان را شامل می شود.

از ۴۷ روستای در معرض خطر استان، ۲۲ روستا نیازمند جابه‌جایی است که مطالعات امکان‌سنجی آن انجام شده و در مرحله مکان‌یابی قرار گرفته است.

مرحله نخست مطالعات امکان‌سنجی این ۴۷ روستا انجام شده و در نتیجه آن مشخص شد که باید ۲۵ روستا درجاسازی و ۲۲ روستا به نقاط ایمن جابه‌جا شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha