۱۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۷
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85157265
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۰ پایگاه قرآنی در کانون‌های مساجد اردبیل فعال است

اردبیل - ایرنا - مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ، هنری مساجد استان اردبیل گفت: ۸۰ پایگاه قرآنی در کانون‌های مساجد این استان ثبت و فعال شده است.

مصطفی آمون روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال پس از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تشکیل پایگاه‌های قرآنی، کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد اقدام به تشکیل پایگاه‌های قرآنی در مساجد کردند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف قرآنی در این پایگاه‌ها بیان کرد: برگزاری یک جلسه تلاوت مجلسی به همراه تفسیر و بیان قصص قرآنی از مهم‌ترین برنامه‌های این پایگاه‌ها به‌صورت هفتگی است.

وی برگزاری کلاس‌های روخوانی و روان‌خوانی برای نوجوانان و جوانان ، طرح تلاوت نور و برپایی محافل انس با قرآن کریم در محلات و مساجد را از دیگر برنامه‌های قرآنی پایگاه‌ها در فصل تابستان برشمرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ، هنری مساجد استان اردبیل اظهار کرد: تلاش می‌شود سطح کیفی و کمی برنامه‌های قرآنی در پایگاه‌های قرآنی افزایش و استعدادهای قرآنی از بین نوجوانان و جوانان شناسایی و کشف شود.

بیش از ۱۱۰ برنامه به‌مناسبت عید غدیر خم در اردبیل برگزار می‌شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ، هنری مساجد استان اردبیل گفت: کانون‌های مساجد به‌مناسبت عید سعید غدیر خم بیش از ۱۱۰ برنامه متنوع در نقاط مختلف این استان برگزار می‌کنند.

آمون افزود: برگزاری برنامه‌های شاد فرهنگی، اجرای سرود، تشکیل پاتوق‌های فرهنگی برای نوجوانان و جوانان ، تبیین مساله ولایت و امامت و برپایی غرفه در پیاده‌راه عالی‌قاپو از جمله این برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: به‌مناسبت عید غدیر خم نوجوانان و جوانان از سه مسیر امامزاده سید صدرالدین (ع)، میدان وحدت، دروازه مشگین، میدان قیام، عالی قاپو منتهی به شهیدگاه به عنوان مسیر شماره (۱)، امامزاده عبدالعزیز نیاز، میدان مقدس اردبیلی، خیابان مقدس، سه‌راه نیروگاه، میدان علی‌آباد، میدان ورزش، چهارراه امام خمینی (ره) ، سقاخانه حضرت ابوالفضل (ع) منتهی به شهیدگاه به عنوان مسیر شماره (۲) و مزار شهدای گمنام، میدان جانبازان، میدان بسیج، ایستگاه سرعین، میدان شریعتی، چهارراه امام خمینی (ره) و سقاخانه حضرت ابوالفضل (ع) منتهی به شهیدگاه به عنوان مسیر شماره (۳) پیاده‌روی خواهند کرد.

پویش بزرگ "به عشق علی" در اردبیل برگزار می‌شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ف هنری مساجد استان اردبیل از برگزاری پویش بزرگ " به عشق علی (ع)" در نقاط مختلف این استان خبر داد.

آمون گفت: همزمان با عید غدیرخم پویش بزرگ "به عشق علی (ع)" با هدف نشان دادن عشق، علاقه و ارادات نوجوانان و جوانان به اهل بیت (ع) به‌ویژه حضرت علی (ع) در نقاط مختلف استان اردبیل برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: "به عشق علی صدقه می‌دهم، به عشق علی گل هدیه می‌دهم، به عشق علی مسافری را صلواتی سوار می‌کنم، به عشق علی با یک پرس غذا اطعام می‌کنم، به عشق علی بی‌بهانه به خانواده هدیه می‌دهم، به عشق علی به پدر و مادر سر می‌زنم، به عشق علی در فروش اجناس تخفیف می‌دهم، به عشق علی به کودکان عیدی می‌دهم و به عشق علی مهمانی می‌دهم" از جمله محورهای این پویش است.

وی افزود: علاقه‌مندان برای مشارکت در این پویش می‌توانند آثار خود را در قالب عکس یا فیلم از طریق شبکه اجتماعی ایتا به شماره ۰۹۰۱۸۸۹۷۱۰۳ ارسال کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ، هنری مساجد استان اردبیل برگزاری ویژه برنامه "عصر عید غدیر"، توزیع بسته‌های معیشتی در بین خانواده‌های نیازمند و تبیین جایگاه ولایت و امامت را از دیگر برنامه‌های کانون های مساجد استان در عید غدیر خم ذکر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha