نمایش عمومی یک اثر برگزیده جشنواره ملی تئاتر رضوی در مشهد آغاز شد+فیلم

مشهد- ایرنا- نمایش عمومی تئاتر "آهوان" اثر برگزیده جشنواره ملی تئاتر رضوی به کارگردانی "محمد جهان پا" طی مراسمی با حضور مسئولان و دست اندرکاران این اثر نمایشی در محل تماشاخانه حوزه هنری خراسان رضوی در مشهد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نمایش عمومی تئاتر "آهوان" با همکاری مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی و گروه هنری «جلوه هشتم» همزمان با دهه ولایت و امامت طی مراسمی در تماشاخانه «استاد حسین نوری» مشهد با حضور اهالی هنر و رسانه آغاز شد و به مدت ۱۱ شب در این سالن به اجرا گذاشته می شود.

نمایش "آهوان" به نویسندگی مهدی سیم‌ریز طی سال گذشته تهیه شده و نمایشنامه آن روایتگر حوادث اوایل قرن سوم هجری و دعوت مأمون عباسی از حضرت رضا(ع) برای قبول ولایتعهدی است و در این نمایش، دلایل پذیرش این عنوان از سوی امام هشتم(ع) مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این نمایش در شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی در هشت بخش نامزد شده بود و در نهایت موفق به کسب رتبه‌های برگزیده در ۶ بخش «طراحی صحنه»، «طراحی گریم»، «طراحی نور»، «بازیگری مرد»، «نمایشنامه‌نویسی» و «کارگردانی» این دوره از جشنواره در تبریز شد.

محمد تقی‌نژاد، علیرضا روان‌دل، امیر احسان امیرپور، جلال کریم‌زاده، علی ضمیری، نازیلا نوروزی، مهناز آسوده، صادق سفید باغی، امیر سرداریان، مصطفی قدرتی، نیما پسندیده، محمدتقی اثنی عشری، امیرحسین مالکی، حسام سلطانی، دانیال نامدار پویا، یزدان منیریان، امیر حسن‌پور و سجاد چزگی در نمایش آهوان نقش‌آفرینی می کنند.

مرتضی روحی و مهدی شریفی نیز به ترتیب آهنگساز و طراح صحنه این نمایش رضوی هستند و وحید ممیزی نیز طراح حرکات و بازیگردان آن است.

این نمایش تا ۲۶ تیرماه ۱۴۰۲ هر شب از ساعت ۲۰ در این تماشاخانه وابسته به حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی واقع در مشهد، بلوار هاشمیه، بین هاشمیه ۲۰ و ۲۲، به روی صحنه خواهد رفت و هنردوستان می‌توانند برای تهیه اینترنتی بلیط آن به سایت www.gishot.ir مراجعه کنند.

گفتنی است، شانزدهمین دوره جشنواره ملی تئاتر رضوی پنج خرداد ماه با معرفی و شناخت آثار و نفرات برگزیده در بخش های مختلف به پایان رسید و هیات داوران به اتفاق آرا ۲ نمایش ترمز اضطراری از مشهد و یک حبه انگور از تبریز را به عنوان آثار برگزیده این دوره از جشنواره به دبیرخانه چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha