استاندار: حل چالش زیست‌پزشک در مناطق دوردست هرمزگان مورد تاکید است

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان گفت: زیست پزشک در مناطق دور دست این استان چالش زیادی دارد که باید در طرح نهضت ملی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی دوستی روز یکشنبه در دیدار با معاون آموزشی و معاون بهداشتی وزارت بهداشت در بندرعباس گفت: دانشگاه‌ها برای تامین خوابگاه متاهلی از فرصت طرح نهضت ملی مسکن استفاده کرده‌اند و وام این طرح را هم دریافت خواهند کرد، پیشنهاد داریم برای زیست پزشک در شهرستان‌های مختلف نیز از ظرفیت این طرح استفاده شود.

وی با اشاره به مسافت بسیار شرقی‌ترین تا غربی‌ترین نقطه استان طولی هرمزگان، گفت: فردی که در لیردف نیازمند خدمات درمانی در بندرعباس می‌شود باید مسافت ۴۰۰ کیلومتری بین این ۲ نقطه را با خودرو بپیماید که خطر تلفات هم در طول این مسیر وجود دارد.

هرمزگان نیازمند احداث دانشگاه علوم پزشکی در شرق و غرب است

استاندار هرمزگان افزود: همین دسترسی مردم به خدمات مناسب درمانی را با مشکل مواجه کرده و نیاز است با احداث یک واحد دانشگاه علوم پزشکی در شرق به محوریت میناب و در غرب با محوریت بندر لنگه این استان دسترسی مردم به خدمات درمانی را آسان کرد.

دوستی افزود: تاسیس دانشگاه علوم پزشکی برای مردم و مسوولان این استان اهمیت بسیاری دارد و حاضریم با توان ۱۰۰ درصدی تمامی زیرساخت‌ها و ساختمان‌های لازم را برای استفاده از ظرفیت سهم مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و اعتبارهای استانی تامین کنیم.

وی ادامه داد: راه‌اندازی مرکز آموزشی درمانی مستقل در میناب و لنگه می‌تواند به عدالت در توزیع خدمات بهداشتی و درمانی کمک کرده و ظریب بهره‌مندی مردم را در این زمینه افزایش دهد.

استاندار هرمزگان با اشاره به اجرای مسوولیت‌های اجتماعی در این استان، ابراز کرد: صنایع مستقر در استان در مجموع یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه بهداشتی و درمانی در دست اجرا دارند.

وی اشاره کرد: صنایع از سال ۱۴۰۱ تاکنون تزریق اعتبار بسیار خوبی به پروژه‌های بهداشتی و درمانی استان داشته‌اند، در حال حاضر نفت ستاره خلیج فارس در حال ساخت بیمارستان ۲۶۴ تختخوابی با حدود ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

استاندار هرمزگان افزود:‌ پالایشگاه نفت بندرعباس هم بیمارستان کودکان را با حدود ۳۰۰ میلیارد تومان به اتمام رسانده و این بیمارستان‌ در مرحله تجهیز قرار دارد، تجهیز بیمارستان امام سجاد (ع) سیریک و امام علی (ع) رودان از طریق فولاد کاوه و بیمارستان رستمانی پارسیان از منطقه ویژه پارسیان انجام می‌شود.

معاون آموزشی وزیر بهداشت هم در این دیدار خاطر نشان کرد: احداث دانشگاه علوم پزشکی در شرق و غرب هرمزگان لازم بوده و استقلال در این حوزه برای میناب و بندرلنگه خوب بوده و شاید به نفع منطقه هم باشد که از نظر آموزشی و خدمات استقلال کامل داشته باشد، باید در این خصوص بررسی و تصمیم گیری شود.

دکتر ابوالفضل باقری فرد ادامه داد: این مسئله می‌تواند خدمات بهداشتی و درمانی مناسب‌تری برای مردم به ارمغان آورد بر همین مبنا تلاش خواهیم کرد و امیدواریم قدم‌های مثبتی در این زمینه برداریم.

وی اضافه کرد: تامین نیروی انسانی توسط دانشگاه انجام می شود که در زمینه تامین اساتید و تامین زیر ساخت ها حتما کمک خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha