بیانیه تشکل‌های دانشجویی در محکومیت توهین به ساحت قرآن کریم

تهران- ایرنا- جمعی از اتحادیه‌ها و تشکل‌های دانشجویی با انتشار بیانیه‌های جداگانه‌ اقدام دولت سوئد در صدور مجوز جسارت به ساحت قرآن‌ کریم را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، یک افراطی سوئدی روز چهارشنبه به وقت محلی تحت حمایت مقامات و پلیس این کشور در مقابل چشمان حدود ۲۰۰ مسلمان، قرآن کریم را در بیرون مسجد اصلی استکهلم پایتخت سوئد سوزاند.

در سال‌های اخیر برخی از کشورهای اروپایی و به خصوص حوزه اسکاندیناوی صحنه تعدی و هتک حرمت مقدسات مسلمانان بوده است. در سایه حمایت پلیس سوئد، راست گرایان افراطی اقدام به آتش زدن قرآن کریم کرده و اعتراض‌های مسلمانان نیز با سرکوب روبرو شده است.

این هتک حرمت قرآن کریم با موج محکومیت گسترده بویژه در سطح جهان اسلام روبرو شده است.

جمعی از تشکل‌های دانشجویی و اتحادیه‌های کشور به دنبال این حرکت شنیع با انتشار بیانیه‌های جداگانه‌ای اقدام دولت سوئد در صدور مجوز جسارت به ساحت قرآن‌کریم را محکوم کردند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران: اقدام غیرانسانی سوئد مورد تأیید کشورهای حامی صلح نیست

ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیانیه ای که در محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم منتشر شده، آورده است: اقدام دین‌ستیزانه و هنجارشکنانه دشمنان اسلام بیانگر دو واقعیت گسترش روزافزون دین اسلام و استیصال دشمنان در مقابل این نور جاودان است.

این بیانیه افزوده است: اقدام غیرانسانی سوئد با وجود حمایت برخی جنایتکاران جهانی، مورد تأیید هیچ انسان آزاده و هیچکدام از جوامع و کشورهای منادی و حامی صلح و اتحاد و امنیت جهانی نیست.

ارتش جمهوری اسلامی ایران در این بیانیه تاکید کرده است: این نیروی انقلابی و مردمی جمهوری اسلامی ایران، اقدام هتاکانه و توهین به مقام شامخ قرآن را به‌شدت محکوم و اعلام می‌کند که نور قرآن هیچ‌گاه در دل‌های بشری کم نشده و اقدامات مذبوحانه که با چراغ‌سبز استکبار و سلطه رسانه‌ای صهیونیسم جهانی انجام می‌گیرد، نه تنها هیچ خللی در انگیزه و باور به این کتاب آسمانی ایجاد نخواهد کرد، بلکه زمینه اتحاد هرچه بیشتر مسلمانان را به‌خصوص در ایام مبارک حج فراهم می‌کند.

این بیانیه خاطرنشان کرده است: امید است ملل آزاده جهان با اطلاع و اشراف به نیت سوء دشمنان در جریحه‌دار کردن احساسات پاک مسلمانان به آخرین معجزه تاریخ، این حرکت مذبوحانه را به شدت محکوم کنند تا جسارت توهین به ادیان و کتب الهی برای همیشه دفن شود.

جمعیت حامیان انقلاب اسلامی: سکوت مجامع بین‌المللی در موضوع قرآن‌سوزی حاکی از ژست فریبکارانه این کشورها است

جمعیت حامیان انقلاب اسلامی کشور نیز در محکومیت عمل شنیع قرآن‌سوزی در بیانیه ای اعلام کرد: عمل شنیع قرآن‌سوزی سناریویی برای اهانت به ساحت مقدس ادیان الهی توسط عده‌ای مزدور و عوامل شیطانی سازمان یافته خط دین‌زدایی جریان سلطه در حکمرانی تفکر پست مدرنیته از ساحت مقدس ادیان، بخصوص دین مبین اسلام که اکمال ادیان الهی است توسط اندیشکده‌های جنگ نرم پنتاگون، برای تسلط بر جهان بدون دین، دست فتنه‌انگیز خود را همچون اجدادخویش که آتش بر کعبه انداختند، از آستین دولت منحوس سوئد قرآن سوزی را، برای ایجاد بستر و شرایط لازم برای هتک مقدسات امت اسلامی، تقارن با کنگره عظیم حج ابراهیمی را فراهم ساخته و قلوب امت اسلامی، آزادمردان و آزادیخواهان را به درد آورده است.

این بیانیه عنوان کرده است: ظاهراً تکرار این اقدام جنون‌آمیز و هتک حرمت و اهانت سازمان‌یافته به ساحت قدسی قرآن کریم با مجوز رسمی و پشتیبانی دولت سوئد، ماموریتی نهادینه شده را به این دولت فاشیست محول کرده است تا از گسترش روزافزون نورانیت اسلام، معنویت و گرایش به توحید و خداپرستی و آغاز زوال فرهنگ و اندیشه‌های پوچ و ناتوان غربی در تبیین سعادت انسان امروز جلوگیری کرده و به بهانه آزادی بیان و اندیشه، نسبت به امت اسلام توهین روا دارند.

جمعیت حامیان انقلاب اسلامی در این بیانیه خاطرنشان کرده است: سکوت مجامع بین‌المللی و مدعیان احترام متقابل بر مبنای حقوق بشر حاکی از ژست فریبکارانه این کشورها، یک موضوع نخ‌نماشده و کهنه است که هیچ عقل سلیم و انسان فکور و هوشمندی آن را باور نمی‌کند.

این بیانیه یادآور شده است: اقدام موهن دولت سوئد در حمایت از گروهکی مزدور که در روز روشن به مقدسات بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان، توهین کردند نه تنها عواطف و احساسات مسلمانان بلکه تمام موحدین و متدینین را جریحه‌دار و قلوبشان را آزرده است.

بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا: مدعیان آزادی بیان در غرب از هلوکاست بگویند

بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا نیز با صدور بیانیه‌ای با محکوم کردن قرآن سوزی در سوئد تاکید کرد: به دلدادگان غرب و به خواب رفتگان باید گفت اگر جرأت دارید در همین کشورهای به ظاهر مدافع آزادیِ بیان درباره‌ هلوکاست سوالی بپرسید، یا از اعمال خبیثانه رژیم غاصب صهیونیستی سخن بگویید؛ از جنایت‌ها، فتنه‌انگیزی‌ها و جنگ‌طلبی‌های دول آمریکایی و غربی بپرسید تا پوشالی بودن تمام شعارهای حقوق بشری آن‌ها برای شما روشن شود.

این بیانیه افزوده است: این اولین هتاکی به مقدسات اسلام و دشمنی علنی با قرآن کریم از طرف آن‌ها نبوده است و آخرین‌ هم نخواهد بود، سردمداران آزادی بیانِ دروغین، بار دیگر در مکر و محاسبات خود دچار اشتباه شدند زیرا دیگر مردم جهان به غرب به عنوان مهد آزادی نگاه نمی‌کنند.

بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا عنوان کرد: حال که با حمایت از توهین به مقدسات الهی خود را رسوا ساخته‌اند، مسلمانانِ بصیر و متحد در جای جایِ این کره خاکی سکوت نخواهند کرد و با امید در راستای به حقیقت پیوستن وعده الهی که ذلت و خواری دشمنان اسلام است به آشکار کردن اهداف خبیثانه آنان خواهند پرداخت.

جامعه روحانیت مبارز: دولت سوئد عذرخواهی کند و با تحریم، مجازات شود

جامعه روحانیت مبارز در بیانیه‌ای با محکومیت آتش‌زدن قرآن در سوئد، خواستار طرح شکایت دولت در محافل حقوقی بین‌المللی و سازمان ملل علیه سوئد شد.

این بیانیه خاطرنشان کرده است: بار دیگر اقدام رذیلانه و توهین‌آمیز عده‌ای مزدور و عوامل شیطانی سرویس‌های جاسوسی غرب، با حمایت دولت منحوس سوئد، بستر و شرایط لازم برای هتک مقدسات امت اسلامی را فراهم ساخت. سکوت دولت‌های اروپایی و دستاویز قراردادن شعار دروغین آزادی بیان و ژست فریبکارانه این کشورها، یک موضوع نخ‌نماشده و کهنه است که هیچ عقل سلیم و انسان فکور و هوشمندی آن را باور نمی‌کند.

جامعه روحانیت مبارز عنوان کرد: این اقدامات به دنبال اظهارات و مکتوبات و آثار هنری سخیف منتشره در کتاب‌ها و رسانه‌های کشورهای غربی طی سال‌های گذشته به بهانه آزادی بیان، حکایت از سقوط مدعیان تمدن و انسانیت دارد؛ چه آنان که پدید آورندگان این آثار اهانت‌بار، سست و ضدارزشی هستند و چه حامیان و مدعیان آزادی بیان و چه جمعیت انبوه بی‌تفاوت و تسلیم این فضای تاریک و مشمئزکننده که به راحتی و مسامحه این همه بی‌حرمتی، حق‌کشی، کینه‌توزی و سقوط اخلاقی را تحمل می‌کنند و با سکوت خود، آنان را همراهی و حتی پاداش می‌دهند.

جامعه مدرسین: اهانت به قرآن و اسلام‌هراسی در مجامع بین‌المللی جرم‌انگاری شود

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتشار بیانیه‌ای با محکومیت آتش‌زدن قرآن در سوئد آورده است: اقدام ضداندیشه، ضداخلاق و ضدبشری مدعیان آزادی بیان در اهانت به قرآن کریم که تحت حمایت دولت سوئد انجام شد، یک جنایت فرهنگی است. مقامات سوئدی که مسبب ایجاد این جنایت بوده‌اند، باید از این قبیل اقدامات علیه مقدسات اسلامی و بشری دست برداشته و با عذرخواهی از تمام مسلمانان و موحدان جهان، درصدد جبران آن برآیند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرده است: اهانت به قرآن، هتک فضیلت، انسانیت و اخلاق است و دولت سوئد در این اقدام شرم‌آمیز، آزادی بیان را به مسلخ برد. تکرار زنجیره‌ای این اهانت‌ها در کشورهای غربی، نشانه‌ برنامه‌ریزی‌های پنهان جریان‌های ضددینی، در اسلام‌ستیزی است و غرب، کارنامه سیاهی در اسلام‌هراسی دارد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این بیانیه اقدام جنایتکارانه هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کرده و از سازمان‌های بین‌المللی اسلامی و سازمان کنفرانس اسلامی خواست در مجامع بین‌المللی پیگیر طرح‌های پیشگیرانه برای جرم‌انگاری اهانت به قرآن و اسلام‌هراسی باشند. همچنین لازم است قوه قضاییه، وزارت امور خارجه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز پیگیر محکومیت گسترده این اقدامات در جهان باشند و پیام اعتراض ملت‌های مسلمان و همچنین مردم ایران را به گوش جهانیان برسانند.

جامعه اسلامی دانشجویان: دولت‌های اسلامی روابط دیپلماتیک خود را با دولت سوئد قطع کنند

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در محکومیت اقدام اسلام ستیزانه قرآن‌سوزی در سوئد، با صدور بیانیه ای از دولت‌های اسلامی خواست تا تمامی روابط دیپلماتیک خود با دولت سوئد را تا زمان عذرخواهی این دولت قطع کنند.

این بیانیه افزوده است: بار دیگر کفار و مشرکان مدعی احترام به حقوق بشر بر آن شدند تا عجز و شکست خود از مسلمانان و رهروان قرآن کریم را با حرکتی سخیف، غیراخلاقی، غیرقانونی و غیرانسانی سرپوش گذارند. اما کفارِ سر در آخور صهیونیسم، از جمله سردمداران رژیم سوئد با آزادسازی توهین به مقدسات مسلمانان عالم در واقع حکم مقابله همه جانبه مسلمانان عالم -که پیرو راستین قرآن کریم، نبی مکرم اسلام و اهل بیت ایشان علیهم السلام هستند- را با تمامی مظاهر کفر که رأس آن دول منحوس غربی هستند، صادر کردند.

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان عنوان کرده است: مسلمانان و آزادیخواهان عالم این اقدام ننگین و بی‌شرمانه دولت خبیث سوئد را ناشی از استیصال آنان از رواج بی‌سابقه دین مبین اسلام در ممالک اروپایی می‌دانند، اما به دولتمردان آنان توصیه می‌شود نگاهی به تاریخ و سرنوشت امپراطوری‌های بزرگ نظیر روم و ساسانیان بیاندازند که چگونه توسط اسلام عزیز درنوردیده شدند.

دفتر تحکیم وحدت: دولت سوئد نشان داد آزادی‌بیان در غرب در حد همان شعار است

دفتر تحکیم وحدت با صدور بیانیه‌ای در محکومت هتک حرمت به قرآن تاکید کرده است: دولت سوئد بار دیگر با این اقدام خود که در مغایرت با موازین بین المللی و ارزش‌های حقوق بشر نیز است، اثبات کرد دم زدن از مواردی نظیر احترام به عقاید و آزادی بیان در جوامع غربی، صرفاً در حد همان شعار است و در عرصه‌ عمل غرب خود بزرگترین ناقض این شعارهاست.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: اقدام به هتک حرمت قرآن کریم متقارن با بزرگترین گردهمایی مسلمانان جهان یعنی ایام حج، نشان از آن دارد که وحدت امت اسلامی به خاری در چشم دشمنان اسلام بدل گشته و نشأت گرفته از ترس گسترش اسلام است؛ از همین رو ما دانشجویان دفتر تحکیم وحدت ضمن محکومیت این اهانت خصمانه، از دولت‌های اسلامی درخواست داریم در این عرصه نیز متحد بوده و در پی احضار مقامات دیپلماتیک سوئد برای بیان اعتراض خود و پاسخ‌گویی دولت سوئد نسبت به این اقدام خود، باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha