راه‌اندازی کتابخانه سیار یک مطالبه و ضرورت فرهنگی در استان بوشهر است

بوشهر - ایرنا - مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: برای ترویج کتاب و کتابخوانی باید وارد بدنه اجتماعی جامعه شد که یکی از ابزارهای این کار کتابخانه سیار است که بعنوان یک مطالبه و ضرورت فرهنگی در این استان به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، حیدر راهب روز یکشنبه در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بوشهر اظهار کرد: باتوجه به مقرون به صرفه نبودن تاسیس کتابخانه در روستاهای کم جمعیت، راه اندازی کتابخانه سیار روستایی و محروم یک مطالبه و ضرورت فرهنگی در استان بوشهر است.

وی با اشاره به انتخاب شهرستان بوشهر در تحقق شاخص‌های افق ۱۴۰۱ اداره کل کتابخانه‌های عمومی این استان به عنوان شهرستان برتر افزود: کتابخانه‌های عمومی کشور یک نهاد بهره‌بردار است و نیروی انسانی و تجهیز کتابخانه سیار را انجام می‌دهد، به همین منظور باتوجه به اهمیت موضوع، مسئولان و نهادهای استانی لازم است در زمینه تامین خودرو همکاری لازم را انجام دهند.

فرماندار بوشهر در این نشست با بیان اینکه دانش‌آموزان، دانشجویان و سایر قشرهای ساکن در برخی مناطق استان به کتابخانه عمومی دسترسی ندارند، گفت: با راه‌اندازی کتابخانه سیار، مناطق روستایی و محروم از خدمات کتابخانه‌ای و برنامه‌های فرهنگی برخوردار می‌شوند.

صالح رحیمی افزود: کتابخانه سیار فرصتی برای نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارتقای فرهنگ عمومی است.

در این نشست در خصوص راه‌اندازی و تجهیز کتابخانه عمومی شهید شیخ حسین چاهکوتاهی، اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح شهر با مشارکت کتابخانه‌های عمومی، تامین اعتبار ساخت کتابخانه عمومی روستای دویره و احکام فرهنگی جایگزین حبس طبق آئین نامه اجرایی ماده ۷۹ مجازات اسلامی بحث و تبادل نظر شد و مصوباتی نیز از جمله افتتاح کتابخانه شهید شیخ حسین چاهکوتاهی در هفته دولت امسال به تایید اعضا رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha