نماینده رهبری در عراق:امیدآفرینی خبرگزاری جمهوری اسلامی یک واجب شرعی است

مشهد-ایرنا- نماینده مقام معظم رهبری در کشور عراق گفت: یکی از محورهای جهاد تبیین در این خبرگزاری محقق می‌شود و بر همین اساس ایجاد امید و انگیزه توسط خبرگزاری جمهوری اسلامی یک واجب شرعی است.

آیت الله سید مجتبی حسینی روز یکشنبه ضمن حضور در دفتر خبرگزاری ایرنا در شهر مشهد افزود: متاسفانه برخی از اصحاب رسانه واقعیات را آن گونه که رخ داده است بیان نمی‌کنند و حال آن که مردم باید نسبت به آینده خود امیدار باشند و از سویی وظیفه رسانه هاست تا بر مسوولیت پذیری مسوولان، بیفزایند.

وی ادامه داد: برخی رسانه ها، با هدف جذب مخاطب، تیترهایی انتخاب می‌کنند که در نهایت موجب ایجاد شوک و دودلی در میان مخاطبان می‌شوند ولی راهکار درست آن است که باید خبری که واقع شده و آن چه که مورد نیاز مردم است با نگاه بیطرفانه منتشر شود تا آنها قدرت تصمیم گیری نسبت به موضوعات پیرامونی خود را پیدا کنند.

عضو سابق مجلس خبرگان رهبری گفت: کار تبلیغی و فرهنگی بسیار سخت است و بر همین اساس تعبیر قرآن دعوت کردن مردم همراه با حکمت و موعظه حسنه است و حکومت‌های دینی باید از موضع برتری فکری و منطقی، با مردم در ارتباط باشند و این، کار بسیار سختی است و به همن دلیل جهاد تبیین اهمیت دارد.

حسینی با اشاره به این که دولت باید به کمک ملت بیاید و حتی با رسانه هایی که با ایجاد هجمه موجب انحراف افکار می‌شوند مقابله کند اظهار کرد: امروز کشور ما در جایگاه مهم علمی، فرهنگی و امنیتی قرار گرفته است و نسبت به برخی از کشورها همسایه جایگاه بالاتری دارد.

وی اضافه کرد: در گذشته کشور ما زیاد در دنیا شناخته شده نبود ولی اکنون در میزهای گفت و گوی جهانی در میان مستکبران، زیاده خواهان و حتی افراد عدالت خواه و جویای حق نام ایران به میان آمده است و کشورهای مستضعف ایران را به عنوان الگویی برای خود معرفی می‌کنند.

نماینده رهبری در کشور عراق:امیدآفرینی خبرگزاری جمهوری اسلامی یک واجب شرعی است

نماینده مقام معظم رهبری در کشور عراق گفت: همه کشورهای جهان درگیر مشکلات خود هستند و کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست، با این حال پیشرفت‌ها و اقدامات خوبی نیز که تاکنون شکل گرفته است بیان نمی‌شود.

حسینی افزود: برخی کوتاهی ها و ضعف‌های مدیریتی که موجب ناامید شدن مردم شده است باید برطرف شود و رسانه ها در این موضوع نقش دارند.

رییس مرکز خبرگزاری جمهوری اسلامی در خراسان رضوی هم گفت: این خبرگزاری با بیش از ۸۰ سال قدمت از تجربه بسیار زیادی در عرصه خبر و اطلاع رسانی برخوردار است.

حسینعلی راشکی افزود: روحیه آیت الله حسینی نماینده رهبر معظم انقلاب در کشور عراق، لطیف همراه با مهربانی با دوستان و مقتدر در برابر دشمنان و برای ما الگو است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، در سال ۱۳۱۳ خورشیدی و با تاسیس "آژانس خبری پارس" بنا گذارده شد و در طول بیش از هشت دهه فعالیت، افزون بر جریان سازی خبری یکی از منابع مهم خبری دیگر رسانه های داخلی و خارجی بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha