۱۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۰
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85157730
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 مشکل تامین آب آشامیدنی و احشام بخش مرکزی اهواز در دست پیگیری است

اهواز- ایرنا- سرپرست فرمانداری اهواز گفت: مشکل تامین آب مورد نیاز برای آشامیدن، احشام و کشاورزان در بخش مرکزی شهرستان اهواز با جدیت در حال پیگیری است و به زودی رفع می‌شود.

به گزارش ایرنا سید احمد موالی زاده روز یکشنبه در نشست صمیمانه با جمعی از کشاورزان بخش مرکزی اهواز در مسجد شهر الهایی این بخش بیان کرد: پیگیری تامین آب آشامیدنی سالم و آب برای احشام در اولویت دستگاه‌های مربوطه است و حق کشت برای کشاورزان این منطقه محفوظ است.

وی با اشاره به اینکه به جز شلتوک، کشت محصولات کشاورزی در بخش مرکزی اهواز ممنوع نیست، افزود: کشت شلتوک به دلیل شرایط نامناسب آب در حوضه آبریز کرخه ممنوع است، البته کشت تابستانه حق مردم است و از کشاورزان در این بخش حمایت‌های لازم انجام می‌شود، ضمن اینکه برای کشت پاییزه مشکلی نداریم.

سرپرست فرمانداری اهواز بیان کرد: پنج هزار هکتار زمین برای کشت تابستانه در حوضه کرخه در نظر گرفته شده و دستگاه‌های مربوطه دقت نظر لازم را در این حوزه داشته باشند.

وی در خصوص مشکل آب‌بهای کشاورزان گفت: نیاز است آب‌بهای کشاورزان در اهواز دوباره به‌صورت کارشناسی بررسی شود تا حق مردم ضایع نشود، باید بر اساس استانداردهایی که از کشاورزان هزینه دریافت می‌شود، آب برای آبیاری تامین شود.

موالی زاده با اشاره به اینکه آب‌بها مطالبه مهم مردم است و باید رسیدگی شود، اظهار کرد: رسیدگی و توجه به مردم از وظایف اولیه مردم است و باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
سرپرست فرمانداری اهواز همچنین از تاسیسات آبرسانی و کانال‌های آبیاری در منطقه الباجی و تاسیسات آبرسانی سرلشکر شهید علی هاشمی در روستای مراونه و برخی دیگر تاسیسات بخش بازدید نمود.

کشت تابستانه در حوضه آبریز کرخه به دلیل خشکسالی که در این حوضه وجود دارد بر اساس الگوی‌های کشت جایگزین انجام می‌شود.

شهرستان اهواز دارای سه بخش است که کشت محصولات کشاورزی در سه حوضه کارون، کرخه و دز انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha