۱۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۵۸
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85157908
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بهار امسال ۲ هزار و ۶۶۲ واقعه ولادت در خراسان شمالی ثبت شد

بجنورد- ایرنا- سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بهار امسال ۲ هزار و ۶۶۲ واقعه ولادت در استان ثبت شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۲ درصد افزایش یافته است.

دکتر عبدالله کبریایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در سه ماه نخست پارسال ۲ هزار و ۶۱۹ واقعه ولادت در استان ثبت شده بود.

وی با بیان اینکه ۶۱ درصد زایمان های خراسان شمالی با روش های طبیعی انجام شده است، گفت: در این بازه زمانی ۲ هزار و ۶۴۹ زایمان در بیمارستان‌های استان انجام شده است که از این تعداد هزار و ۶۱۶ مادر باردار استان با هدف فرزندآوری ایمن زایمان طبیعی داشته اند.

کبریایی گفت: ترویج زایمان طبیعی و کاهش سزارین یکی از برنامه‌های اصلی معاونت درمان این دانشگاه است که در راستای اجرای برنامه جوانی جمعیت اجرا می شود.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: پایین بودن میزان سزارین در استان بی تردید به آموزش های دانشگاه علوم پزشکی، فرهنگ‌سازی و ترغیب مادران برای زایمان طبیعی برمی گردد.

وی با اشاره به برگزاری کنگره بین‌المللی "جمعیت پایدار، آینده مطمئن" و جشنواره "هنر در مامایی" به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: این جشنواره با هدف صیانت از جمعیت و جوانی جمعیت در ۱۱ محور و دومین جشنواره هنر در مامایی با چهار محور اصلی در آبان ماه سالجاری برگزار خواهد شد.

کبریایی افزود: جوانی جمعیت، خوشایندسازی و ترویج زایمان طبیعی، مراقبت‌های قبل و بعد و حین زایمان، سلامت زنان و مردان در باروری نیز از محورهای جشنواره هنر در مامایی است.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان یک میلیون نفری، ۳۶۰ پزشک عمومی و ۲۵۰ پزشک متخصص فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha