موافقت با ۲۴۹ استعلام زیست‌محیطی در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: از مجموع ۲۸۹ استعلام استقرار زیست‌محیطی واحدهای تولیدی و خدماتی در سال جاری با ۲۴۹ مورد موافقت شده است.

اسدالله حاتمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین با ۱۰ مورد استعلام مخالفت شده و بقیه موارد در دست بررسی است.

وی گفت: این تعداد مجوز زیست‌محیطی (استقرار و بهره‌برداری) برای واحدهای صنعتی، خدماتی و کشاورزی صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل اندکی افزایش داشته و مهمترین هدف آن حفاظت از محیط زیست، تضمین بهره‌مندی صحیح و مستمر از محیط زیست است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست به منظور حمایت از تولید در کمترین زمان ممکن به استعلام درخواست کنندگان رسیدگی می‌کند و پاسخ‌های لازم ارایه می‌شود.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ جلسه کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک در استان تشکیل شده که در این جلسات سه پرونده مطرح و بر مبنای فرآیند تولید و آلایندگی واحدها موضوع بررسی و تصمیم‌گیری شده است.

حاتمی تصریح کرد: طرح درخواست واحدهای متقاضی بهره‌برداری دارای آلایندگی در کمیسیون موضوعیت ندارد و فقط در صورت احراز نشدن آلایندگی، تقاضاها قابل طرح در کمیسیون است.

وی گفت: در صدور مجوزهای زیست‌محیطی، شروطی از قبیل ایجاد فضای سبز به میزان ۱۰ درصد از کل مساحت زمین و ایجاد تمهیدات لازم در راستای رسیدن به استانداردهای زیست‌محیطی در زمینه آلاینده‌های مختلف آب، هوا، خاک و صوت، رعایت ضوابط و مقررات زیست‌محیطی مد نظر است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست به هیچ عنوان مخالف توسعه نیست اما انتظار است که واحدهای صنعتی و تولیدی در کنار تولید به تعهدات زیست‌محیطی نیز توجه ویژه داشته باشند.

وی به راه‌اندازی خانه‌های محیط زیست از سال گذشته تاکنون اشاره و عنوان کرد: آموزش و افزایش سطح دانش محیط زیستی عمومی، اجرای فعالیت‌های مشارکت‌محور، جلب مشارکت خیران و ترویج فرهنگ وقف محیط زیستی، توسعه کمی و کیفی تشکل‌های مردم‌نهاد، ترویج مسئولیت‌پذیری اجتماعی و بهره‌گیری از مشاوره و نظرات کارشناسی فعالان و صاحبنظران از مهمترین رسالت خانه‌های محیط زیست است.

حاتمی گفت: امیدواریم با مشارکت فعال همه دغدغه‌مندان محیط زیست در استان به رفع یا کاهش چالش‌های زیست‌محیطی کمک کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha