کمیساریای عالی پناهندگان در ساخت مدرسه برای اتباع خارجی ساکن بوشهر مشارکت کند

بوشهر -ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: باتوجه به ارایه خدمات آموزشی به اتباع خارجی انتظار است کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ساخت و تجهیز مدارس مشارکت کند.

به گزارش ایرنا،  اکبر پورات روز دوشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگا دستاوردهای اتباع خارجی و افغانستانی در بوشهر اظهار کرد:  کمک به تامین و تجهیزات لوازم بیمارستانی، حمایت در ساخت مدارس برای اتباع خارجی و تجهیز مدارس و توانمندسازی و ایجاد کارگاه‌های آموزشی و تولیدی از جمله مواردی است که انتظار داریم کمیساریای علی سازمان ملل در امور پناهندگان  با استان بوشهر همکاری و حمایت لازم داشته باشد.

وی افزود: تاکنون جمهوری اسلامی خدمات آموزشی نظیر حضور در مدارس ایرانی، ارائه خدمات در حوزه بهداشت و درمان، تحت پوشش قرار دادن اتباع معلول توسط بهزیستی و بسیار خدمات رایگان به اتباع خارجی ارائه داده است.

پورات گفت: سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت از اتباع خارجی است  که تاکنون با ثبات و آرامش در کشور زندگی می‌کنند.

وی افزود:مهاجرت و پناهندگی اتباع خارجی به ویژه اتباع افغانستانی به ایران قدمتی برابر  عمر با برکت نظام جمهوری اسلامی ایران است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: در اواخر دهه ۱۳۵۰ با شدت گرفتن جنگ و ناآرامی در افغانستان و پس از آن  حمله نظامی شوروی به افغانستان سبب شد جمعیت زیادی از مردم این کشور برای پرهیز از خشونت و سرکوب به کشورهایی از جمله ایران با پاکستان مهاجرت کنند.

وی افزود: البته بیشتر مهاجرت آنان به ایران بود چون اشتراکات فرهنگی و مذهبی، بازار کسب و کار مناسب، ثبات سیاسی و امنیتی و بسیار موارد دیگر وجود داشت و جمهوری اسلامی هم نهایت همکاری با اتباع خارجی داشته است.

پورات گفت: همچنین تاکنون جمهوری اسلامی خدمات مطلوب و بدون منتی نظیر شهروندان ایرانی به اتباع خارجی ارائه کرده است.

وی  یادآورشد: ارائه خدمات مطلوب و بدون منت همچون شهروندان ایرانی به اتباع خارجی نمونه‌ای از مهمان‌نوازی جمهوری اسلامی از اتباع خارجی پناهنده است.

نمایشگاه توانمندی‌های پناهندگان ساکن در استان بوشهر برپا شد

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری بوشهر هدف از برپایی این نمایشگاه را معرفی دستاوردها و توانمندی‌های اتباع خارجی حاضر در استان عنوان کرد.

راضیه علیپور ارائه دست‌بافته‌های زنان افغانستانی از جمله گلیم بافی، نقاشی روی سفال و بوم، حجاب و لباس اسلامی و لباس افغانستانی از جمله مواردی است که در این نمایشگاه ارائه شده است.

وی یادآورشد: در زمان حاضر ۶۴ هزار پناهنده افغانستانی در استان بوشهر سرشماری شده‌اند.

علیپور ارائه خدمت به هفت هزار دانش‌آموز افغانستانی و صدور ۵۰۰ شناسنامه برای کودکان افغانستانی که مادران آنها ایرانی است و خدمات بهداشتی از جمله خدماتی است که به پناهندگان افغانستانی ساکن در استان بوشهر ارائه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha