جابجایی مسافر با ناوگان عمومی خراسان‌شمالی حدود ۱۵ درصد افزایش یافت

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌شمالی گفت: جابه‌جایی مسافر با ناوگان عمومی در بهار امسال ۱۴.۷ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافت.

محمد مشتری روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سه ماهه نخست امسال ۴۳۹ هزار و ۱۱۷ نفر با ناوگان عمومی خراسان شمالی سفر کردند که ۷۴ درصد از این تعداد سفر درون استانی داشتند.

وی افزود: بهار امسال مسافران در قالب ۵۹ هزار و ۴۹۰ سفر با ناوگان عمومی استان جابه جا شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۱.۲ درصد کاهش یافت.

مشتری گفت: کاهش تعداد سفرها نشان می دهد رغبت مردم به سفر با ناوگان با ظرفیت بیشتر یعنی اتوبوس و مینی بوس بیشتر شده است به طوری که در بهار امسال ۳۱.۴ درصد از مسافران با اتوبوس جابه جا شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: دلیل رغبت مردم به ناوگان با ظرفیت بیشتر، پایین بودن نرخ کرایه ها است.

مشتری گفت: ۳۸ شرکت مسافربری در استان فعال و شمار ناوگان عمومی؛ اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه ای ۸۴۹ دستگاه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی تصریح کرد: ۱۵۳ دستگاه اتوبوس، ۲۵۹ دستگاه مینی بوس و ۴۳۷ دستگاه سواری کرایه ای برای جابه جایی مسافران استان به کار گرفته می شود.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در حدفاصل ۲ قطب سیاحتی و زیارتی واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha