۶ رام قطار بازسازی شده با حضور زاکانی به ناوگان مترو تهران تحویل شد

شهرری - ایرنا - شهردار تهران صبح امروز /دوشنبه/ با حضور در واگن‌سازی تهران، ۶ رام قطار بازسازی شده (اورهال) را به ناوگان مترو تحویل داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این آیین با حضور خبرنگاران در شرکت واگن سازی جنوب تهران در حال برگزاری است.

اورهال واگن‌های مترو برای اولین بار در تاریخ فعالیت متروی پایتخت در دوره ششم مدیریت شهری تهران از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده و امروز ۶ رام قطار اورهال شده شامل یک رام قطار DC و پنج رام قطار AC رونمایی می‌شود.

همچنین مسعود درستی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه، محسن هرمزی مدیرعامل شرکت مترو، رضا شاه طاهری مدیرعامل شرکت واگن سازی و دیگر مدیران شهری پایتخت در محل کارخانه واگن‌سازی شهر تهران در حال برگزاری است و قرار است شهردار تهران و مدیران حمل و نقل پاسخگوی خبرنگاران باشند.

شهردار تهران: سهم حمل و نقل عمومی در پایتخت باید به ۷۰ درصد برسد

شهردار تهران در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه امروز قدرالسهم حمل و نقل عمومی ۳۴ درصد و بقیه ترددها توسط خودروی شخصی است، گفت: ما در الگوهای مختلف حمل و نقلی دچار فرسودگی، کمبود ناوگان و فاصله معناداری از وضع مطلوب هستیم.

علیرضا زاکانی اظهار داشت: در حوزه حمل و نقل هزینه را سرمایه گذاری می دانیم و امیدواریم شرایط را تغییر دهیم و هدف گذاری ما این است که در پایان دوره ششم مدیریت شهری ۷۰ درصد در حمل و نقل عمومی و ۳۰ درصد در بخش خودروهای شخصی، جابجایی مردم را شاهد باشیم.

وی با تأکید بر اینکه در تلاش هستیم سطح میزان جابجایی را از طریق مناسب سازی و در دسترس قرار دادن خدمات از طریق هوشمندسازی کاهش دهیم، خاطرنشان کرد: سعی می کنیم خدمات در دسترس شهروندان قرار گیرد تا تردد کاهش پیدا کند.

زاکانی با بیان اینکه اقدام ما برای کاهش سفر، افزایش خدمت است تا بتوانیم شرایط خود را از ۳۴ درصد سهم حمل و نقل عمومی در سفرهای درون شهری به ۷۰ درصد برسانیم، اضافه کرد: بخش سوم سیاست های ما برقی سازی و رفتن در مسیری است که حمل و نقل عمومی برقی داشته باشیم؛ از این رو سیاست اول کاهش تقاضای سفر از طریق مناسب سازی، سیاست دوم افزایش ارائه خدمات از ۳۴ به ۷۰ درصد و سیاست سوم برقی سازی حمل و نقل عمومی است تا بتوانیم از طریق این سه گام ترافیک شهر و آلودگی هوا را کاهش دهیم.

شهردار پایتخت افزود: برای هر بخشی از حمل و نقل یک برنامه مدونی را طراحی کرده ایم که این برنامه در بخش مترو، اتوبوس، ون، مینی بوس، تاکسی، موتورسیکلت و دوچرخه بسته ای را ایجاد می کند تا بتوانیم خواستگاه خود را به بهترین شکل داشته باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha