۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۶
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85158290
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پاپ هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد

۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۶
کد خبر: 85158290
پاپ هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد

تهران-ایرنا- رهبر کاتولیک‌های جهان با ابراز عصبانیت و انزجار از سوزاندن قرآن کریم کتاب مقدس مسلمانان، این اقدام را با نام آزادی بیان، رد و محکوم کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، پاپ فرانسیس در مصاحبه با روزنامه "الاتحاد" امارات متحده عربی که امروز دوشنبه منتشر شد اعلام کرد: هر کتاب مقدسی در راستای احترام به کسانی که به آن اعتقاد دارند، باید مورد احترام قرار گیرد. این اقدامات مرا عصبانی و منزجر کرد.

وی در ادامه افزود: از آزادی بیان هرگز نباید به عنوان ابرازی برای تحقیر دیگران استفاده شود و چنین اجازه‌ای غیرقابل قبول و محکوم است.

هتک حرمت قرآن کریم و سوزانده شدن کتاب مقدس مسلمانان توسط یک افراطی در بیرون مسجد اصلی شهر استکهلم سوئد موجی از محکومیت را در میان کشورهای مختلف اسلامی و غیر اسلامی به دنبال داشته است.

در حالی که پلیس سوئد چندین درخواست‌ اخیر برای اجتماعات ضد قرآنی را رد کرده بود، اما مراجع قضایی این کشور این تصمیم پلیس را نادیده گرفته و آن را نقض آزادی بیان دانسته است.

این دومین مورد هتک حرمت قرآن کریم و سوزاندن این کتاب مقدس در سوئد از ابتدای سال جاری میلادی است زیرا پیش از این «راسموسن پالودان» رهبر حزب راست افراطی «خط سخت» کتاب مقدس مسلمانان را در برابر سفارت ترکیه در سوئد آتش زده بود.

دولت سوئد شب گذشته هتک حرمت قرآن در خارج از مسجد اصلی پایتخت این کشور را محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، روز یکشنبه یک گروه اسلامی متشکل از ۵۷ کشور اعلام کرد که برای جلوگیری از هتک حرمت قرآن کریم، اقدامات جمعی و استفاده از قوانین بین المللی لازم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha